شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# خودسوزی # کودک_زباله_گرد #بریدن_گوش # کودک_بی_پناه

خودسوزی یک فرد در خیابان بهشت در مقابل ساختمان شهرداری تهران دیروز یکی از مهمترین اتفاقات و اخبار منتشرشده درجامعه بود. این فرد در اعتراض به اخطاریه تخلیه مغازه‌اش چنین اقدام ترسناکی انجام داد. ماجرایی که واکنش‌های تندی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و باعث ترندشدن هشتگ خودسوزی شد. خیلی‌ها هم در توییت‌های خود به این نکته اشاره کرده بودند که تحمل سختی‌های مختلف می‌تواند شرایطی را فراهم کند که باز هم شاهد این فجایع باشیم.

انتشار ویدیو اعتراف تلخ یک پسربچه زباله‌گرد که در حرف‌های خود تأکید کرده گوش او توسط ماموران شهرداری بریده شده است، به قدری جنجالی شد که به نظر می‌رسد بحث درباره آن حالا‌حالاها داغ باشد. بسیاری از کاربران ضمن انتقاد شدید از این رفتار و وحشیانه قلمدادکردن آن خواهان بررسی سریع و شفاف‌سازی مسئولان شهرداری پیرامون آن هستند. مسأله قابل تأمل اینجاست که تقریبا همه باور دارند اتفاق تلخی برای این کودک زباله‌گرد رخ داده و قطعا خود او به گوش‌هایش آسیبی نرسانده است. باید دید آیا امکان شناسایی مسببان این اتفاق تلخ وجود خواهد داشت یا خیر.

مهناز افشار باز هم چند روزی می‌شود که هشتگ کودک بی‌پناه را در توییتر داغ کرده و نقطه‌نظرات مختلفی را با توییت‌های خود در این رابطه منتشر کرده است. او با اشاره به عروسی دختر 9ساله با داماد افغان که 27‌سال از او بزرگتر بود، روی این مسأله تأکید کرده است که باید فکری اساسی برای کودکان بی‌پناه در کشور از سوی مسئولان شود. او در توییتی دیگر نوشته است: زخمی که به جسم بچه و نوجوان وارد میشه، اثرش تا همیشه همراهش خواهد بود و روحش را زخمی می‌کنه و درمان روح بچه‌ها و نوجوانان خیلی سخته!»


تعداد بازدید :  294