شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
بررسی 5 ابهام درباره تیم ملی که مربی پرتغالی جوابی برایش نداشت
چرا کی‌روش از پاسخگویی طفره رفت؟

شهروند| شاید بتوان گفت که محبوبیت کی‌روش در ایران ریزش داشته است و همین حالا اکثر پرسپولیسی‌ها رابطه بدی با او دارند. دعوا با مربیان مختلف از جمله برانکو و علی کریمی هم در این اتفاق تلخ تاثیرگذار بوده است. با این‌حال، این مربی دو روز بعد از بازگشت به ایران به برنامه نود رفت. عادل فردوسی‌پور تلاش کرد تمام سوالات و انتقاداتی که به کی‌روش وارد شده را در برنامه مطرح کند تا این مربی درباره‌اش توضیح بدهد، اما بسیاری از این توضیحات هواداران فوتبال را قانع نکرد.

1- مصاحبه هماهنگ‌شده بود؟
کی‌روش چندبار اعلام کرد که حضور در ایران برایش افتخار است و رسیدن به رویای قهرمانی آسیا بسیار شیرین! منتهی او با آغاز صحبت‌هایش تاکید داشت که با وجود سفر به ایران و شروع کار هنوز هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده و هنوز خواسته‌هایش برآورده نشده است. انتقاد اول به کی‌روش این بود که چطور وقتی دم از حرفه‌ای بودن می‌زند بدون قرارداد فهرست ارایه داده است. به این‌ترتیب، خیلی‌ها بر این باورند که کی‌روش فقط با هماهنگی فدراسیون با کمک برنامه نود تصمیم داشت دولت را تحت فشار بگذارد که بودجه آماده‌سازی تیم ملی را پرداخت کند.
2- ماجرای مدیر رسانه‌ پرتغالی
مدت‌هاست از کی‌روش به دلیل اعلام فهرست تیم ملی در صفحه اینستاگرام و فیس‌بوک شخصی‌اش انتقاد می‌شود. در این دوره هم بازیکنان با پیامک کی‌روش دعوت شدند که جنجالی بزرگ در پی داشت. همچنین مدت‌هاست این مربی هموطن پرتغالی خود را به عنوان مدیر رسانه‌ای تیم ملی به کادر اضافه کرده است. توضیحات کی‌روش درباره مکانیزم اعلام فهرست تیم ملی که باید از سایت فدراسیون انجام شود هم به هیچ‌عنوان مورد قبول نبود و عادل فردوسی‌پور هم روی این مساله تاکید کرد. منتقدان هم اعتقاد دارند انتخاب یک پرتغالی به‌عنوان مدیا آفیسر صرفا به دلیل تبلیغات کاری کی‌روش در رسانه‌های بین المللی بوده و این مربی فاصله ارتباطی زیادی با رسانه‌های ایران دارد.
3- خداحافظی آزمون سیاسی است؟!
توضیحات درباره دعوت دوباره از سردار آزمون منتقدان را راضی نکرد. کی‌روش بدون اشاره مستقیم تاکید کرد پرونده آزمون با رحمتی و عقیلی و خلیل‌زاده که بدون هماهنگی با او تصمیم گرفتند تیم ملی را ترک کنند، متفاوت است و این بازیکن از ابتدا موضوع کناره‌گیری را با او و فدراسیون در میان گذاشته است. کی‌روش به‌صورت غیر مستقیم اعلام کرد ماجرای توهین‌های قومیتی و جوسازی‌های یک جریان خارجی علیه آزمون علت خداحافظی او بوده و تلاش می‌کند ضمن مبارزه با این اتفاقات، سردار را منصرف کند.
4- چرا سیدجلال حذف شد؟
باز هم درباره کنار گذاشته‌شدن جلال حسینی روی این مسأله تاکید شد که تیم ملی باید جوان شود و آینده‌نگری پشت این تصمیم بوده است، اما به‌جز سیدجلال آماده، دژاگه،‌ شجاعی و منتظری هم سن و سال زیادی داشتند ولی قربانی تفکر جوانگرایی کی‌روش نشدند. به‌جز شجاعی، دو نفر دیگر اصلا برای تیم ملی بازی هم نکردند. جالب اینجاست کی‌روش درباره وریا غفوری هم صحبت‌ کرد و باز هم کسی قانع نشد. این مربی تاکید دارد خودش نخستین‌بار وریا را دعوت کرده و بعدا هم او و هم سیدجلال شانس اضافه شدن به ترکیب تیم ملی را دارند که خیلی بعید به نظر می‌رسد این اتفاق رخ بدهد.
5- خانزاده ، کسی که همیشه هست
در تمام سال‌های گذشته، کی‌روش انتخاب‌های جنجالی و پرحرف و حدیث‌ برای تیم ملی داشته است که محمد خانزاده مهمترین آنها بوده که دو جام جهانی و یک جام ملت‌های آسیا هم با تیم ملی بوده، یک دقیقه هم بازی نکرده و در طول 7 سال تنها 11 بازی ملی را در کارنامه خود ثبت کرده است. خانزاده که در لیگ هم عملکرد درخشانی نداشته باز هم مورد توجه کی‌روش قرار دارد. اینکه کی‌روش گفت او در تمرینات جنگنده و پرتلاش ظاهر می‌شود و انگیزه سایر بازیکنان از رقابت با او بالا می‌رود هم برای کسی قابل قبول نبود. صحبت‌های کی‌روش درباره علت دعوت از آرمین سهرابیان و وجود یک فهرست تکمیلی قبل از جام ملت‌های آسیا هم کمک نکرد انتقادها به پایان برسد.

 


تعداد بازدید :  157