شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
پس از بازی نهنگ ‌آبی مومو جان افراد را تهدید می‌کند
واتس‌آپ مرگبار

بعد از بازی نهنگ آبی و خطرات بازی با آن و خودکشی پسران و دختران نوجوان و جوان، درحال حاضر بازی آنلاین دیگری به نام مومو فراگیر شده که از طریق واتس‌آپ رایج شده است. بازی خطرناک مومو به تازگی وارد شبکه‌های اجتماعی شده و با ارسال تصاویر ترسناک و پیام‌های خشن، کاربر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
این بازی در اپلیکیشن واتس‌آپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به صورت ناشناس، کاربران را به چالش دعوت و آنها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کنند. در مرحله بعد که کاربر پیام را ارسال کرد، تصاویر ترسناک و عکس‌های وحشتناک و پیام‌های خشونت‌آمیز و تحریک‌کننده برای کاربر ارسال می‌شود و عکس چهره یک زن ترسناک نیز نماد این بازی است. این عکس متعلق به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک‌ساز ژاپنی است.
درچند روز اخیر، یک دختربچه ۱۲ساله خودکشی کرده و با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شده است که خودکشی این دختر نوجوان با این بازی آنلاین مرتبط است. فعلا انگیزه و هدف از طراحی و همچنین طراح و کشوری که سازنده این بازی است، مشخص نیست، اما مشخص شد که فاجعه‌ای جدید جان نوجوانان را در دنیا تهدید می‌کند و این بازی نیز مانند نهنگ آبی خواهد شد که باعث مرگ چندین نفر در روسیه و چند کشور دیگر شد.
تاکنون این چالش درچند کشور ازجمله آرژانتین، مکزیک، آمریکا، فرانسه و آلمان دیده شده و بیشترین محبوبیت را در آمریکای جنوبی دارد و نوجوانان را هدف قرار داده است. یک روزنامه آرژانتینی در یک گزارش نوشته است؛ دختربچه ۱۲ساله‌ای که احتمال می‌رود قربانی این بازی شده، از تمام فعالیت‌های خود قبل از خودکشی فیلمبرداری کرده و مقامات گفته‌اند که احتمالا فردی او را به خودکشی ترغیب کرده است. در پی رواج‌و فراگیرشدن بازی آنلاین مومو، از کاربران واتس‌آپ خواسته شده تا به شماره ناشناسی به شکل پیام تماس جواب ندهند و ارتباطی برقرار نکنند.


تعداد بازدید :  867