شماره ۱۴۹۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
زنبیل

موز ارزان می‌ماند
مهر| رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش واردات موز به کشور خبر داده و اعلام کرد قیمت این میوه در حدود ۹ هزارتومان باقی می‌ماند. حسین صابری از کاهش ۵ تا ۱۰‌درصدی قیمت موز نسبت به هفته گذشته خبر داده و گفت: «نرخ این میوه در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار به حدود ۹۵۰۰ تومان رسیده است، ضمن اینکه به گفته واردکنندگان با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت موز در حدود ۹ هزارتومان باقی خواهد ماند.» رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین با بیان  اینکه تولید پسته در سال‌جاری به دلیل تغییرات اقلیمی دچار مشکل شده است، ادامه داد: «عرضه این محصول امسال در بازار کم و قیمت آن بالاست.  قیمت پسته تازه در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار کیلویی ۴۰ هزارتومان به فروش می‌رسد. البته جز موز و پسته سایر میوه‌ها تقریبا وضع مناسبی دارند. نارنگی، انار و کیوی به بازار وارد شده‌اند که نارنگی بذر ژاپنی کیلویی ۵ تا ۸ هزارتومانی قیمت‌گذاری شده، اما بقیه این میوه‌ها به دلیل  اینکه حالت غوره دارند و مشتری ندارند، قیمت‌گذاری نشده‌اند.»

گول مرغ‌های آبکی را نخورید!
ایسنا| با ادامه روند صعودی قیمت مرغ در ماه‌های اخیر، درنهایت ستاد تنظیم بازار از تاریخ ۱۰ مرداد، قیمت هر کیلوگرم مرغ را با ۹‌درصد افزایش، حداکثر ۸۱۷۵ تومان تعیین کرد، اما در روزهای نخست در بازار مصرف بیش از کیلویی ۳۰۰۰ تومان گران‌تر از این قیمت یعنی کیلویی ۱۱‌هزار و ۲۰۰ تومان و در روزهای اخیر هم بیش از ۱۰‌هزار تومان فروخته شد که ۲۵۰۰ تومان گران‌تر از نرخ مصوب است. این درحالی است که رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان می‌گوید نهاده‌های تولید در ماه گذشته نهایتا 5درصد افزایش قیمت داشته و افزایش ۲۳‌درصدی قیمت گوشت مرغ را که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، توجیه نمی‌کند. البته در این بین برخی دلالان هم هستند، چراکه با افزایش سرعت کشتار مرغ، میزان خونابه در این مرغ از حد طبیعی بالاتر می‌رود و وزن آن افزایش پیدا می‌کند. همین باعث می‌شود مشتریان تصور کنند قیمت ارزان‌تری برای یک مرغ با وزن بالا پرداخت می‌کنند، درحالی‌که آنها مرغی با خونابه و ضایعات بیشتر خریده و حتی پول بیشتر پرداخت کرده‌اند، به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود مرغ‌های کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم مصرف کنند، چراکه مرغ مطلوب برای مصرف ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم است.

گزارش کیفی خودروهای داخلی
ایلنا| اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت گزارش ارزشیابی ملی مرداد ماه خودروهای ساخت داخل را منتشر کرد. بر این اساس در گروه خودروهای سواری بالای 100‌میلیون تومانی نیومزدا 3، پژو 2008 و ‌سوزوکی گرند ویتارا موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شدند، همچنین در کلاس قیمتی 75 تا 100‌میلیون تومان کیا سراتو سایپا،‌ هیوندای accent هیوندای i20 و‌ هاوال H2 چهار ستاره کیفی دریافت کردند. در حدود قیمتی خودروهای 50 تا 75 میلیون تومانی نیز تنها B30 موفق به کسب 4 ستاره شد. بر اساس این گزارش، خودروی پژو207، پژو 207 اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک ایران‌خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک پارس‌خودرو، تندر 90 پلاس ایران‌خودرو و پارس تندر در گروه قیمتی بین 25 تا 50‌میلیون تومانی 4 ستاره کیفی دریافت کردند. در گروه وانت هیچ‌یک از خودروها نتوانستند 4 ستاره کیفی دریافت کنند و در کلاس قیمتی پایین‌تر از 50‌میلیون تومان وانت تندر ایران‌خودرو سه ستاره گرفت.


تعداد بازدید :  293