شماره ۱۴۹۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
برنامه «کبوترانه» را دیده‌اید؟

باید بگوییم که «کبوترانه» ویژه کودکان است و موضوع‌های آزادی دارد. مثلا به آموزش مسائل دینی به خردسالان 5 تا 10‌سال می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت 8:30 الی 21:30 در سردرِغربی صحن جامع رضوی، طبقه دوم اجرا می‌شود.
«کبوترانه» مجموعه‌ای فرهنگی ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی است؛ نمایشگاهی است که در راستای احترام به زائر خردسال امام رضا(ع) و با هدف ارتقابخشیدن و آموزش مهارت‌های دینی در کنار زیارت بارگاه منور رضوی و همچنین‌ ایجاد یاد و خاطره‌ای خوش از سفر به مشهد و زیارت امام‌ رضا(ع) طراحی و اجرا شده. در بدو ورود به این نمایشگاه برای کودکان فیلم نمایش داده می‌شود و سپس وارد جنگلی با تصاویر دیدنی می‌شوند که در آن روحانی نمایشگاه، داستان ضامن آهو را برای کودکان بازگو می‌کند.
کودکان با عبور از دالانی به حیاط مسجد وارد می‌شوند. در این مکان کودکان طریقه صحیح وضوگرفتن را آموزش می‌بینند، سپس وارد مسجد شده و دختران با پوشش چادر و پسران با پوشش عبا دو رکعت نماز شکر به جا می‌آورند. در ادامه کودکان با راهنمایی مربیان نمایشگاه، وارد شهربازی می‌شوند و از قسمت‌های مختلف آنکه عبارتند از؛ کاردستی، خمیربازی، رنگ‌آمیزی سفال، نامه‌ای به امام رضا(ع)، خاطره‌ای از امام رضا(ع)، استخر توپ و سرسره استفاده می‌کنند. بخش دیگری از نمایشگاه، اتاق جُنگ نام دارد که در آن راوی با توجه به مناسبت‌های‌ سال (شادی و غم) به اجرای برنامه می‌پردازد. در عکاسخانه نمایشگاه نیز از کودکان عکس یادگاری گرفته می‌شود و در پایان لوح فشرده‌ای که حاوی عکس نمایشگاه است و هدایای دیگری به رسم یادبود به کودکان اهدا می‌شود.

 


تعداد بازدید :  213