مدیر جدید ناسا بسیار مشتاق به خصوصیسازی فضاپیماهاست و این موضوع میتواند منجر به ایجاد برخی از نامهای تجاری(برند) جدید در این عرصه شود که نیازمند نظارت مستقیم ناسا است. جیم برایدنستین، مدیر ناسا، تصمیم کمیته شورای مشورتی ناسا را اعلام کرد که طی آن، امکان تجاریسازی عملیاتهای این آژانس به منظور کاهش هزینهها و تامین هزینههای سفر به سوی ماه و مریخ فراهم خواهد شد. برخی از این برنامهها میتواند شامل تامین محصولات مورد استفاده فضانوردان و حتی فروش حق نامگذاری موشکها و دیگر فضاپیماها به برندهای تجاری معروف باشد. به عنوان مثال شما میتوانید یک فضانورد را با یک ردبول در دست در حال رفتن به سوی سیاره سرخ ببینید. ماجرا از این قرار است که ایالات متحده آمریکا با کمبود خلبانان نظامی مواجه است، به این دلیل که خلبانان میتوانند پول بیشتری از طریق کار با خطوط هوایی به دست آورند.