شماره ۱۴۹۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
حاشیه های مسابقه برنده باش و پنج ستاره ادامه دارد
حمله به «5 ستاره» کار گلزاری‌ها بود؟

شهروند| جنگ لفظی را حمید گودرزی علیه محمدرضا گلزار و مسابقه برنده باش به راه انداخت و بعد دعوا تا بروز شائبه تبانی در برنامه خودش هم پیش رفت. حالا اما ترجیح عوامل برنامه برنده باش در برابر او و اینکه گفته «مسابقه کپی کاری است» سکوت است و به «شهروند» می‌گویند که این حرف‌ها یک بازی رسانه‌ای به نفع رقیب است. در عوض عوامل مسابقه پنج ستاره هم درباره اتهام تبانی معتقدند که شرکت‌کننده‌ای که برچسب دوست و آشنای کارگردان را دارد، مثل همه افراد عادی در برنامه شرکت کرده‌ است.
حمید گودرزی و محمد رضا گلزار، هر دو حالا تقریبا روی مسابقه‌های تلویزیونی شیفت کرده‌اند. مسابقه‌های برنده باش و پنج ستاره از همان ابتدا به واسطه جوایز میلیونی که به برندگان می‌دهند حاشیه‌ساز شدند، اما این روزها بحث‌های دیگری هم اضافه شده. چند روز قبل بود که حمید گودرزی در صفحه شخصی خود کنایه‌ای به برنامه رقیب زد و نوشت:« ما می‌خواهیم یک برنامه حرفه‌ای و استاندارد بسازیم همه انرژی و توان یک تیم ۶۰ نفر این است که شما یک ساعت از دیدن یک مسابقه جذاب لذت ببرید هر کسی می‌خواد کپی کنه، بکنه، ولی حداقل درست کپی کنید.» همین حرف‌ها کافی بود تا خیل عظیم پیج‌های هوادار گلزار دست به کار شوند و سنگ بازیگر محبوبشان را به سینه بزنند. طرفداران به صفحه حمید گودرزی رفتند و سیل کامنت‌ها ظاهرا آنقدر زیاد بود که این بازیگر کامنت‌ها را بست.
حالا اما امین اعتمادی‌مجد مشاور رسانه‌ای مسابقه برنده باش در این باره به «شهروند» می‌گوید که عوامل و سازندگان این برنامه قصد ادامه‌دادن به این بازی‌ها را ندارند. او با گفتن این‌که «گلزار خودش به این حرفایی که می‌زنن می‌خنده و کلا شوخی می‌دونه این بازی‌ها رو» توپ را در زمین رقیب می‌اندازد: «از طرف برنامه ما کمترین میلی برای ادامه این حرف‌ها وجود ندارد. چون اساسا آغازگر این بازی هم ما نبوده‌ایم.»ظاهرا از نگاه عوامل برنده باش تمام این حرف‌ها بهانه‌ای بوده برای مطرح شدن برنامه رقیب. مشاور رسانه‌ای برنده باش می‌گوید: حتی اگر هم عقلانی و منطقی به این قضیه نگاه کنید می‌بینید که در چنین بحثی سودی به آن کسی که از نظر اشتهار و محبوبیت در رتبه بالاتری قرار دارد نمی‌رسد و برنده ماجرا کسی خواهد بود که با ادامه دادن به این بحث یک‌چند صباحی نام خودش را در مطبوعات و رسانه‌ها در کنار گلزار می‌بیند.»
مشاور رسانه‌ای برنده باش اتهام کپی‌کاری را با این حرف‌هایش رد می‌کند:« این‌که برنامه‌ای، برنامه موفق بین‌المللی را به‌عنوان سرمشق قرار دهد امر بی‌سابقه‌ای نیست. این امر زمانی بد بود که برنامه‌ساز بدون اشاره به موضوع این کار را انجام دهد. اما محمدرضا گلزار ماه‌ها پیش از پخش برنده باش در برنامه احسان علیخانی علنا گفت که یک مسابقه را بر اساس یک برنامه جهانی جلوی دوربین خواهد برد و بنابراین دوستانی که فکر می‌کنند کشف بزرگی کرده‌اند که شباهت‌های برنده باش را با میلیونر شو فهمیده‌اند زیاد از این بابت خوشحال نباشند.» امین اعتمادی موضع برنامه برنده باش را این طور خلاصه می‌کند:« ما اصلا وارد این فضاها نمی‌شویم. ما کار خودمان را می‌کنیم و کاری هم نداریم به این‌که دیگران چه می‌کنند و چه می‌گویند.»
سکوت در برابر سکوت
با این حال حتی حمید گودرزی هم دیروز به بهانه گرفتاری شغلی حاضر نشد درباره جبهه‌گیری خود علیه مسابقه رقیب به «شهروند» توضیح دهد تا مشخص شود که این ادعا چه زوایایی دارد.
شائبه تبانی برای شرکت کننده‌ای که هیچ پولی برنده نشد
 ماجرا اما فقط به این حرف‌ها ختم نشد و همزمان با همه این حرف و حدیث‌ها در روزهای گذشته شایعه دیگری هم سر زبان‌ها افتاد؛ اینکه میثم رحیمیان، یکی از شرکت‌کنندگان مسابقه پنج ستاره از آشنایان مصطفی امامی است و حتی عکس‌های دو نفره آنها در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود. این شرکت کننده البته نتوانست برنده خوش شناس مسابقه پنج ستاره باشد و تا سه مرحله بیشتر بالا نرفت. حالا عوامل این مسابقه هم در دفاع از خود همین را می‌گویند. آنها معتقدند میثم رحیمیان مثل یک فرد عادی در مسابقه شرکت کرده و به مراحل بعدی هم نرسیده که جایزه‌ای برنده شده باشد، بنابراین شائبه تبانی درباره آنها قابل طرح نیست.


تعداد بازدید :  243