شماره ۱۴۹۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
شما را به اینترنت پرسرعت، صبر و شکیبایی دعوت می‌کنیم!
ثبت‌نام آنلاین سایپا و ماجرای تکراری درهای بسته

شهروند|  فروش اینترنتی ساپیا دوباره تکرار شد. در حالی ‌که این خودروساز اعلام کرده بود از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 40‌ هزار خودرو را پیش‌فروش می‌کند، ماجرای پیش‌فروش‌های قبلی تکرار شد. خبرنگار «شهروند» که ساعت سیستم خود را با ساعت سایت همزمان کرده بود، موفق نشد حتی برای یک ثانیه صفحه ثبت نام را باز کند و به محض مراجعه به سایت پیش‌فروش و حتی چند دقیقه زودتر از ساعت اعلام‌شده، ساعت دیگری روی سایت پیش‌فروش برای مراجعه به نمایش درمی‌آمد. در این میان روابط عمومی سایپا از پاسخ به خبرنگاران طفره رفت و تنها کارمندان بخش فروش اعلام کردند که این مشکل برای خود ما هم وجود دارد! این موضوع در حالی رخ می‌دهد که سایپا اعلام کرده است که در همان ساعات ابتدایی 700‌هزار نفر برای ثبت‌نام به سایت مراجعه و سیستم را دچار اختلال کرده‌اند. با وجود این سایپا می‌تواند با انتشار اسامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و کدملی‌شان، برای همیشه به این غائله خاتمه دهد و اثبات کند که پیش‌فروش‌های اینترنتی واقعا انجام می‌شود.
از صبوری شما سپاسگزاریم!
در حالی که از سوی شرکت خودروسازی سایپا اعلام شد که از ساعت 10 صبح دیروز ثبت‌نام بیش از 50‌هزار خودرو به صورت اینترنتی آغاز می‌شود اما تلاش‌ها برای ثبت نام متقاضیان با مشکلاتی همراه بود. طبق اعلام سایپا در این طرح خانواده پراید، تیبا، ساینا و وانت‌نیسان با قیمت زمان تحویل خودرو عرضه خواهند شد اما متقاضیان پیش‌خرید این خودروها با مشکلات زیادی ازجمله واردنشدن به صفحه خرید، عدم نمایش صفحه خرید یا قطعی آن در حین انجام ثبت‌نام روبه‌رو بودند. به عنوان مثال صبح روز گذشته بعد از گذشت یک دقیقه از بازشدن سایت سقف فروش مرحله‌ای بخشی از محصولات سایپا به اتمام رسید و این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌ یک از متقاضیان خرید این خودروها نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و شرکت سایپا اعلام کرده که متقاضیان در مرحله بعدی می‌توانند نسبت به خرید اینترنتی خود اقدام کنند. یکی دیگر از مشکلات ثبت‌نام‌کنندگان هم این بود که هر وقت به سایت برای خرید محصول مورد نظر مراجعه می‌کردند، به مرحله بعدی پذیرش دعوت می‌شدند که 45 دقیقه بعد بود. این اتفاق در حالی برای متقاضیان رخ می‌داد که باز هم در مراجعه بعدی ناکام بودند و نمی‌توانستند وارد سایت شوند؛ مثلا اگر شما ساعت 10:28 هم برای خرید محصول وارد سایت می‌شدید با این نوشته مواجه می‌شدید که «بازدیدکننده گرامی به دلیل حجم  بالای مراجعات مرحله بعدی پذیرش رأس ساعت 11:15 انجام خواهد شد. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.» با این حال باز هم مراجعه به سایت نشان می‌داد که سایت پذیرنده خارج از دسترس است و متقاضیان نمی‌توانند برای خرید اقدام کنند و از مرحله پنجم پذیرش در سایت 11:30 خبر داده شده است. یک نکته عجیب دیگر در این طرح پیش‌فروش اینترنتی این بود که مشخص نیست در همان لحظات اولیه 50‌هزار خودروی تعیین‌شده به فروش رفت آن هم در حالی ‌که اصلا سایت برای خریداران باز نمی‌شد.
سایپا پاسخگو نیست
تلاش متقاضیان خرید خودروهای سایپا در طرح دیروز برای پیش‌خرید محصولات این شرکت بی‌نتیجه ماند. از طرف دیگر تلاش‌های خبرنگار «شهروند» برای پیگیری دلایل بازنشدن سایت و مشکلاتی که برای ثبت نام وجود داشت، بی‌نتیجه ماند. مسئول روابط عمومی سایپا که انگار پیش‌بینی می‌کرد قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد و دردسرهای زیادی برای مشتریان پیش آید، تلفن همراه خود را خاموش کرد تا حداقل پاسخگوی رسانه‌ها نباشد. بعد از اینکه تلاش‌های خبرنگار «شهروند» برای صحبت با مسئولان سایپا و پیداکردن دلیل این موضوع که چرا سایت برای خریداران باز نمی‌شود، بی‌سرانجام ماند، به سایت سایپا سر زدیم و با شماره‌ای که در بخش ارتباط با ما بود، تماس گرفتیم. بعد از حدود 15 دقیقه تماس ما به یکی از کارشناسان سایپا متصل شدیم و وقتی که از تلاش‌های بی‌سرانجام‌مان برای ورود به سایت گفتیم، پاسخ داد که همه مراجعان همین وضع را دارند و به دلیل شلوغ‌شدن سایت و تعداد زیاد مراجعان سایت کند شده است. وقتی به کارشناس می‌گوییم که ما حتی نمی‌توانیم وارد سایت شویم و مدام به مراحل بعد ثبت نام دعوت می‌شویم، او پاسخ می‌دهد حتی همکاران‌مان در خود شرکت سایپا هم برای ثبت نام ناکام مانده‌اند اما تا همین لحظه (حدود ساعت 15 ظهر دیروز) حدود 10‌هزار نفر موفق به ثبت نام شده‌اند.در پایان هم کارشناس محترم ما را به استفاده از اینترنت پرسرعت و صبر و شکیبایی دعوت کرد و با آرزوی موفقیت برای‌مان تأکید کرد باید به بقیه تماس‌ها هم پاسخگو باشد. در نهایت هم دیروز درگاه خرید اینترنتی شرکت سایپا باز نشد تا جای این سوال که فروش خودروسازها شفاف و واقعی انجام می‌شود یا نه، باقی بماند.


تعداد بازدید :  876