شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
اپ‌هایی که دور از خانه به کارتان می‌آید
سفر با همفسری د رجیب!

مهرنوش گرکانی| دیگر آن زمانی که برای سفررفتن مجبور بودیم دست به دامان نقشه و راهنمای سفر شویم، گذشته است؛ امروزه اپلیکیشن‌های سفر مثل یک همسفر کاربلد عمل می‌کنند. در این‌جا چند اپلیکیشنی که در سفرهای داخلی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم را معرفی کرده‌ایم:  

گوگل تریپز (Google Trips)
مردم می‌خواهند در سفر روی پای خود بایستند و مدام به دیگران وابسته نباشند؛ گوگل تریپز هم همین کار را می‌کند. با استفاده از گوگل تریپز هم به کسی وابسته نیستید و هم مکان‌هایی را که می‌توانید در آنها خوش بگذرانید، یاد می‌گیرید. کار با گوگل تریپز به این صورت است که مقصد را اعلام می‌کنید و این برنامه به شما اطلاعات مفیدی می‌دهد که چطور بلیت بگیرید یا خودرو کرایه کنید، کجا و با چه قیمتی هتل رزرو کنید، چه مکان‌هایی را ببینید و در چه رستوران‌ها و کافه‌هایی غذا و نوشیدنی بخورید. گوگل تریپز در سفر براساس انتخاب شما، برنامه روزانه‌ دراختیارتان می‌گذارد.
برای مثال می‌خواهید به اصفهان بروید، پیشنهادهای گوگل براساس علاقه‌مندی‌های شماست که این سرویس آنها را از اطلاعاتی که در ایمیل شخصی‌تان (Gmail) موجود است، جمع‌آوری کرده؛ هرکدام از پیشنهادها با ستاره‌ای که کاربران داده‌اند، رتبه‌بندی شده‌‌ است و می‌توانید نظرات را همانجا بخوانید و تصمیم بگیرید. این برنامه، امکان برنامه‌ریزی برای سفر به چند شهر را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

تریپ‌ادوایزر TripAdvisor
اپلیکیشنی با محتوای گردشگری است که در آن می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی از هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌های مختلف و هرچیزی که در رابطه با سفر است، به دست آورید. در اپلیکیشن تریپ ادوایزر همچنین می‌توانید نظرات افراد مختلف را در مورد یک جاذبه گردشگری، رستوران، هتل و... بخوانید و خودتان نیز نظری ثبت کنید که در طول سفر بسیار به دردتان می‌خورد. برای مثال زمانی که می‌خواهید تور خریداری کنید، روی هتل‌های آن شهر می‌روید و می‌توانید نظرات مختلف مردم را در آن ببینید یا چرخی در جاذبه‌ها بزنید.

کجارو (Kojaro)
کجارو محلی برای اشتراک‌گذاری تجربه‌های سفر است. سفرتان را برنامه‌ریزی کنید، درباره مقصد سفر اطلاعات جامع کسب کنید، عکس‌های سفر خود را به اشتراک بگذارید، نظر دهید و نظرات دیگران را بخوانید تا هم بهتر سفر کنید و هم به دیگران در بهتر سفرکردن کمک کنید.
کجارو از دو بخش اصلی مجله و مرجع اماکن و نقاط مختلف کره‌زمین با تمرکز بر ایران تشکیل شده است. بخش مجله با تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری به معرفی اماکن مختلف و ایجاد محتوای مفید برای دوستداران گردشگری می‌پردازد و بخش مرجع با ایجاد یک پایگاه داده از تمامی نقاط دیدنی ایران و جهان قصد دارد که شما را در یافتن اهداف سفرتان یاری کند.

اسنپ تریپ (Snapptrip)
در گذشته خیلی از ما با مقوله‌ای به نام «رزرو هتل» آشنایی چندانی نداشتیم و در بیشتر مواقع، شهری را برای سفر انتخاب می‌کردیم که حتما قوم و خویشی در آن داشته باشیم، اما زمان گذشت و سفر به قصد دیدن جاذبه‌ها و جاهای ناشناخته اهمیت پیدا کرد و در نتیجه اپلیکیشن‌های زیادی پا به میدان گذاشتند که کارشان، رزرو آنلاین هتل و بلیت هواپیما بود و اسنپ ‌تریپ هم یکی از آنهاست. اسنپ تریپ، کامل‌ترین مرجع انواع اقامتگاه‌ها در ایران محسوب می‌شود و بیش از ۸۰۰ هتل و اقامتگاه از هتل‌های لوکس تا خانه‌های بوم‌گردی و سنتی در آن موجود است. این سرویس، امکان جست‌وجو و مقایسه را برایتان فراهم می‌کند و پایین‌ترین قیمت را در بین تمامی وب‌سایت‌های رزرو هتل تضمین می‌کند. با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت اسنپ تریپ می‌توان رزرو هتل با تخفیف‌ بیشتر را به‌ راحتی انجام داد؛ چراکه این سرویس هم تخفیف‌های هفتگی دارد و هم تخفیف‌هایی در مناسبت‌های مختلف و سه‌شنبه هر هفته هم می‌توانید بیشتر از همیشه از آن تخفیف بگیرید.
 

فوراسکوئر (Foursquare)
فکر کنید می‌خواهید به مشهد بروید و هیچ تصوری از این شهر ندارید. می‌خواهید بدانید بهترین مکان‌های شهر کجاست، کافه‌ها و رستوران‌های مناسب کدامند و مکان‌های تفریحی و مراکز خرید شهر کجا قرار گرفته‌اند. در این حالت فوراسکوئر که یک راهنمای شهری‌ است، می‌تواند به کارتان بیاید. کافیست لوکیشنی که در آن هستید را در این اپلیکیشن مشخص ‌کنید و فوراسکوئر مکان‌های دیدنی، موزه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و جاهایی که در شب می‌شود به آن رفت را به کاربر نشان می‌دهد. همه‌ این پیشنهادها براساس کیفیت و نظرات کاربران طبقه‌بندی و رتبه‌بندی می‌شوند؛ نظراتی که بیشترشان قابل اعتمادند و براساس تجربه‌ شخصی عده‌ زیادی گردآوری شده است.
 

ویز (Waze)
خیلی از ما دلمان می‌خواهد بدانیم که چطور می‌شود میان‌بر زد و بدون اینکه زیاد در ترافیک ماند، زود به مقصد رسید یا چطور می‌شود آسان به جایی که آدرسش را نمی‌دانیم، رسید. برنامه Waze که یک مسیریاب حرفه‌ای‌ است، این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم مبدأ و مقصد را مشخص کنیم و از کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصدمان مطلع شویم. علاوه ‌بر نمایش سریع‌ترین مسیر، این برنامه زمان تقریبی و میزان فاصله تا مقصد را هم نشان می‌دهد و از طرف دیگر به صورت لحظه‌ای ما را در جریان ترافیک مسیر قرار می‌دهد. علاوه ‌بر امکان مسیریابی، کاربران می‌توانند توسط اپلیکیشن ویز (Waze) از وجود دوربین‌های کنترل سرعت و چراغ‌های راهنمایی در طول مسیر مطلع شوند.

اسپاتیفای (Spotify)
گوش‌دادن آهنگ یکی از ملزومات سفر و یکی از راه‌های گوش دادن به موسیقی هم اینترنت است. اما وقتی اینترنت در دسترس نباشد، چه‌کار باید کرد؟ باید خودمان را از موسیقی محروم کنیم؟ نرم‌افزار Spotify این قابلیت را دارد که تمامی آهنگ‌هایی را که در زمان آنلاین بودن دانلود کردید یا گوش داده‌اید، ذخیره کند و زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و آفلاین هستید، برایتان پخش کند.

 


تعداد بازدید :  333