شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
ایرپاد واقعا بی‌سیم

در سال‌های اخیر ایرپادهای متنوعی وارد بازار شدند، حتی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ نیز شاهد رونمایی از چندین مدل ایرپاد جدید بودیم، ولی غالب این ایرپادها به‌طور کامل بی‌سیم نیستند.
ایرپادهای BeatsX اپل یا Beoplay E6 نیز به معنای واقعی بی‌سیم نیستند و از فناوری‌های ارتباطی قدیمی سود می‌برند. در این فضا خبر خوشحال‌کننده برای کاربران؛ عرضه نخستین ایرپادهای بی‌سیم واقعی توسط شرکت آلمانی سنهایزر مومنتوم (Sennheiser Momentum)  است.
ایرپادهای Momentum True Wireless به‌طور کامل بی‌سیم هستند و از ارتباطات بلوتوث برای ارتباط با اسمارت‌فون استفاده می‌کنند، ولی خود ایرپادها از یک میدان مغناطیسی برای ارتباط با یکدیگر و تقسیم سیگنال استفاده کرده و نیازی به سیم ندارند.
به همین دلیل، شاهد تاخیر بسیار کمی در حد صفر هستیم. این ایرپادهای بی‌سیم واقعی می‌توانند انتظارات چندین ساله کاربران از یک ایرپاد بی‌سیم را برآورده کنند.
این ایرپادها مجهز به درایورهای مکانیکی ۷ میلی‌متری هستند و از کدک AAC و AptX سود می‌برند. آنها بسیار زیبا و بدون هیچ‌گونه کلیدی ساخته شده‌اند. برای کار با این ایرپادها باید از ژست‌های حرکتی استفاده کرد.
البته، شرکت سنهایزر مومنتوم می‌خواهد یک اپلیکیشن موبایل برای این ایرپادها عرضه کند که کار را ساده‌تر کند و کاربران به راحتی بتوانند این ایرپادها را فعال یا متوقف و صدا را کنترل کنند.
مدیریت نویز محیط
ویژگی Transparent Hearing این ایرپادها به کاربر اجازه می‌دهد میزان نویز محیط را مدیریت کند. کاربر می‌تواند تمام نویز محیط را از بین ببرد تا صدایی کاملا شفاف و واضح بشنود. برعکس، کاربران می‌توانند گزینه‌هایی را انتخاب کنند که علاوه بر شنیدن صدای ایرپاد، هنوز صدای محیط را هم گوش کنند.
جالب است این ایرپادها از هر دو دستیار صوتی دیجیتالی گوگل اسیستنت و سیری پشتیبانی می‌کنند و با یک حرکت می‌توان این دستیارها را فعال کرد.
این ایرپادها می‌توانند ۴ ساعت شارژ کامل برای پخش موسیقی داشته باشند. دو بار شارژ این ایرپادها در روز با استفاده از کیس مخصوص‌شان باعث می‌شود ۱۲ ساعت برای شما کار کنند.
شرکت سنهایزر مومنتوم اعلام کرده ایرپادهای Momentum True Wireless را در ماه نوامبر و با قیمت ۳۰۰ یورو یا ۳۵۰دلار وارد بازار می‌کند.
بی‌شک ایرپادهای جدید سنهایزر مومنتوم می‌توانند سطح جدیدی از کیفیت و تجربه کاربری را با خود به همراه داشته باشند و محرکی برای دیگر شرکت‌ها شوند که ایرپادهای بی‌سیم واقعی بسازند.


تعداد بازدید :  215