شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

13 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی تخصیص یافت

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تامین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی، ۱۳‌میلیارد دلار از محل درآمد ارزی تخصیص یافت. به گفته او با توجه به آثار تحریم در قیمت کالاها، بسته تامین معیشت با هدف کاهش فشار به اقشار کم‌درآمد آماده و قطعی شده است. نوبخت گفت: تدوین برنامه جامع مقابله با تحریم در دستور کار قرار گرفت و در این برنامه آسیب‌های دستگاه‌های اجرایی و راهکارها برای کاهش آسیب‌ها در نظر گرفته شد.

3.5 هزار میلیارد تومان شرکت دولتی واگذار شد

سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت:   در یک‌سال گذشته، ۱۹۰ بنگاه به ارزش بیش از ۲۸۰‌هزار‌میلیارد ریال قیمت‌گذاری و عرضه شد که از این میزان، ۷۱ بنگاه به ارزش ۳۵‌هزار میلیار ریال واگذار شده است. به گفته او،  سازمان خصوصی‌سازی موفق شده تا ۳۷‌درصد عرضه‌ها از لحاظ تعداد و ۱۲‌درصد بنگاه را از نظر ارزش، به بخش خصوصی واگذار کند که این میزان، بیش از میانگین موفقیت در تعداد عرضه‌های دولت یازدهم است.

60 هزار تن مواد اولیه پوشک وارد شد

گمرک ایران از افزایش ۱۸‌درصدی ارزش واردات مواد اولیه پوشک در ‌سال جاری خبر داد و اعلام کرد: در پنج ماهه ابتدایی ‌سال‌جاری ۶۰‌هزار تن مواد اولیه پوشک وارد کشور شده است. آمارهای ثبت‌شده در سامانه جامع گمرکی نشان می‌دهد که واردات مواد اولیه پوشک در ‌سال‌جاری نه‌تنها کاهش نداشته، بلکه به لحاظ وزن ۴‌درصد و از نظر ارزش بیش از ۱۸‌درصد افزایش داشته است.


تعداد بازدید :  256