شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
کی‌روش برای مخالفت ساز جدید زد!
سرمربی پرتغالی در روزی که عضلات رونالدو را الگوی شاگردانش قرار داد، اجازه نداد هیچ‌کس در تمرین تیم ‌ملی آل‌اشپورت برتن کند!

شهروند| با شروع تمرینات تیم ملی از چند روز قبل، نگاه‌ها بیشتر به کی‌روش و شاگردانش جلب شده و اتفاقات پیرامون تیم ملی زیر ذره‌بین رفته است؛ از ماجرای تکراری البسه و اسپانسری که بعد از چند سال بار دیگر با حاشیه به تیم ملی بازگشته تا فیگورهای قدرت ملی‌پوشان در کنار عکس‌های رونالدو و فابرگاس در ساختمان پک.
راز چسباندن عکس رونالدو در پک
وقتی عکاسان و خبرنگاران برای پوشش یکی از جلسات تمرینی تیم ملی به ساختمان پک رفته بودند، چند عکس روی یکی از دیوارها توجه همه را به خود جلب کرد. عکس‌هایی از ملی‌پوشان که با نشان دادن بازوی خود ژست قدرت گرفته‌اند، روی دیوار چسبانده شده؛ در حالی که در میان آنها تصاویری از کریستیانو رونالدو و هیکل تراشیده‌اش نیز دیده می‌شود. همچنین عکسی از فابرگاس و مسی در میان این تصاویر وجود دارد. به نظر می‌رسد کی‌روش در ادامه روش‌هایی که برای بالا بردن روحیه جنگندگی در میان بازیکنان استفاده می‌کند، این تصاویر را به دیوار چسبانده تا ملی‌پوشان با مشاهده آن انگیزه داشته باشند به آمادگی بدنی بازیکنی نظیر رونالدو برسند. پیش از جام جهانی هم استفاده از سرمربی تیم ملی ووشو برای تمرینات رزمی مورد توجه قرار گرفته بود یا اینکه کی‌روش شب قبل از بازی با اسپانیا یک فیلم جنگی و اکشن برای شاگردانش به نمایش درآورد.
کی‌روش و ملی‌پوشان آل‌اشپورت نمی‌پوشند!
با اینکه چند روز قبل فدراسیون فوتبال از تغییر برند البسه تیم ملی از آدیداس به آل‌اشپورت خبر داده بود، همچنان در تمرینات شاهدیم که ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی از پیراهن‌های آدیداس استفاده می‌کنند. چند سال قبل هم وقتی آل‌اشپورت اسپانسر البسه تیم ملی بود، بازیکنان بارها به کیفیت لباس‌های این شرکت اعتراض کردند و در نهایت با فشار کی‌روش فدراسیون مجبور شد قید اسپانسرینگ را بزند و از شرکت آدیداس لباس بخرد. حالا برای جام ملت‌های آسیا، فدراسیون قصد دارد بار دیگر در تیم ملی از پیراهن آل‌اشپورت استفاده کند، اما فعلا بازیکنان و کی‌روش ترجیح می‌دهند با پیراهن‌های آدیداس تمرین کنند. این اتفاقات شایعاتی پیرامون مخالفت دوباره کی‌روش با این برند را به وجود آورده است. بار قبلی موضوع آل‌اشپورت به دردسری بزرگ برای مرد پرتغالی تبدیل شد و دریافت 100 هزار دلار جداگانه از این شرکت حتی پای کی‌روش را به کمیته اخلاق باز کرد!
چرخش 180 درجه‌ای فدراسیون!
بعد از اینکه استفاده نکردن از پیراهن‌های اسپانسر جدید تیم ملی توسط ملی‌پوشان و کادر فنی مورد نقد قرار گرفت، فدراسیون اطلاعیه‌ای در این‌باره صادر کرد که خبر چند روز قبل خود را زیر سوال برد: «فرآیند مناقصه البسه تیم ملی هنوز به اتمام نرسیده و تا زمانی که فدراسیون به یک توافق نهایی با یکی از برندهای معتبر در این زمینه برسد و از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال حاضر اقلامی در این بخش در دسترس فدراسیون فوتبال و به اندازه کافی در محل ذخیره البسه موجود است، تصمیم فدراسیون بر این شده است که از تمامی اقلامی که در حال حاضر در اختیار دارد و از سرمایه موجود در زمان و مکان مناسب استفاده شود. بدیهی است تا زمان مشخص‌شدن اسپانسر تیم ملی در زمینه البسه و تصمیم‌گیری نهایی در این‌خصوص و به دلیل دفاع و حفاظت از منابع فنی و مالی تیم ملی فوتبال کشورمان از محل ذخیره البسه موجود استفاده خواهد شد.» بدین‌ترتیب، فدراسیون خبر قبلی خود درباره توافق نهایی با آل‌اشپورت را رد کرده و دلیلش هم مشخص نیست. برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از مخالفت کی‌روش با این برند دارد و باید دید با این وضعیت فدراسیون بار دیگر تصمیم به تغییر اسپانسر البسه تیم ملی می‌گیرد یا خیر.

 


تعداد بازدید :  263