شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
5 افشاگری بزرگ در مورد ترامپ

انتشار اخبار جنجالی از دونالد ترامپ یا از داخل کاخ سفید، از همان روزهای اول دولت ترامپ آغاز شد؛ موضوعاتی که باعث انتقادهای زیادی نسبت به او شده است؛ از ارتباطات نامشروعش با زنان گرفته تا ارتباط با روسیه، اما اخیرا موضوعی در مورد او از سوی یک فرد ناشناس در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شده که سطح اخبار منتشرشده را تغییر داده است.
البته انتشار چنین خبرهایی مختص به دونالد ترامپ نیست. پیشتر در مورد روسای جمهوری دیگر هم این اتفاق افتاده است، اما چیزی که ترامپ را از دیگر روسای جمهوری آمریکا متفاوت می‌کند، حاشیه‌های بسیار زیاد او نسبت به دیگران است که ظاهرا پایان‌یافتنی نیست. در اینجا به 5 مورد جنجالی در مورد ترامپ اشاره می‌کنیم:
دیدار مایکل فلین با روس‌ها
کمتر از یک ماه از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نگذشته بود که او مجبور شد مایکل فلین، مشاور امنیت ملی خود را اخراج کند. این موضوع از آنجا آغاز شد که خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه مایکل فلین از زمان انتخابات تا مراسم تحلیف دونالد ترامپ، با سفیر روسیه دیدار کرده است. موضوعی که سوال‌های زیادی را در اذهان عمومی نسبت به ارتباط دونالد ترامپ و اطرافیان او با روس‌ها ایجاد کرد. برای هفته‌ها ترامپ و مقامات کاخ سفید این موضوع را انکار می‌کردند که فلین با دولت روسیه صحبت کرده است، اما سرانجام مجبور شدند این موضوع را تایید کنند.
ترامپ آفریقا را چاه مستراح نامید
سخنان ترامپ در تمام دنیا شنیده شد. او در جلسه‌ای خصوصی با نمایندگان جمهوریخواه در مورد مهاجرت صحبت می‌کرد که کشورهای آفریقایی را چاه مستراح نامید. او گفته بود: «چرا ما باید اجازه دهیم که این آدم‌ها از کشورهای چاه مستراحی به اینجا بیایند؟» طبق گفته‌ها، اشاره ترامپ به آفریقا و کشورهای السالوادور و هاییتی بوده است. پس از انتشار این خبر، رهبران جهان واکنش‌های سختی به این سخنان نشان دادند.
آتش و خشم
می‌توان کتاب‌های زیادی در مورد دونالد ترامپ و دولت او نوشت. اما بزرگترین اتفاقی که تا به حال رخ داده، افشاگری‌های مایکل ولف در کتاب «آتش و خشم» در مورد ریاست‌جمهوری ترامپ بوده است. نویسنده این کتاب برای ماه‌ها به کاخ سفید و اسناد مکالمات اعضای ارشد کاخ سفید دسترسی داشته است. به‌طور کلی، کتاب آتش و خشم نشان می‌داد که کاخ سفید درگیر هرج و مرج و نزاع‌های گسترده است که توسط ترامپ ایجاد یا تقویت می‌شود. البته ترامپ این کتاب را کتابی «پر از دروغ» خوانده است. در یکی از بخش‌های این کتاب، استیو بنن، مشاور ارشد پیشین ترامپ، ارتباط پسر ترامپ را با مقامات روس که ارتباط نزدیکی با کرملین داشته‌اند، «خیانت» نامیده است.
صحبت‌های ترامپ با مکزیک و استرالیا
در آگوست 2017، روزنامه واشینگتن‌پست دو مکالمه جداگانه بین ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا را افشا کرد. مکالمه منتشر‌شده ترامپ با رئیس‌جمهوری مکزیک نشان می‌داد که ترامپ بسیار نگران وجهه عمومی خود است. او در کمپین‌های انتخاباتی‌اش گفته بود که یک دیوار در مرز مکزیک می‌سازد و مکزیک را مجبور می‌کند پول ساخت آن را بدهد. در این مکالمه، پنا نیتو، رئیس‌جمهوری مکزیک می‌گوید که او هیچ‌گاه این پول را نخواهد داد و ترامپ می‌گوید:« اشکالی ندارد، اما این موضوع را علنی نکن! چراکه رسانه‌ها آن را دست می‌گیرند و من نمی‌توانم با آنها مقابله کنم.»مکالمه بین ترامپ با مالکلم ترنبل، نخست‌وزیر پیشین استرالیا هم از این قرار بوده که ترامپ نسبت به قراردادی که باراک اوباما با استرالیا منعقد کرده بود، مبنی بر اینکه برخی از مهاجران در استرالیا می‌توانند وارد آمریکا بشوند، انتقاد داشته است. او می‌گوید: «من قوی‌ترین فرد دنیا هستم و نمی‌خواهم مهاجران به کشورم وارد شوند.» او سپس به ترنبل می‌گوید که صحبت با او بدترین مکالمه‌ای بوده که تا به‌حال داشته است.
دیدار با کیم جونگ اون
ترامپ عادت دارد هر خبر مهمی را خودش در توییتر منتشر یا به‌طور ناگهانی به خبرنگاران اعلام کند. برایش اهمیتی ندارد که چقدر این خبر مهم است یا چه واکنش‌هایی را به‌دنبال خواهد داشت. از جمله این موضوعات، بحث دیدار ترامپ با کیم جونگ اون بود. در ماه مارس، یکی از نمایندگان کره جنوبی به دیدار ترامپ آمد و دعوتنامه کیم جونگ اون را به‌عنوان درخواست برای دیدار به ترامپ داد. هیچ خبرنگاری از این موضوع اطلاع نداشت تا اینکه ناگهان ترامپ در همان بعداز ظهر، در اتاق خبرنگاران به آنها این موضوع را اعلام کرد، چیزی که اواخر همان روز از سوی کره جنوبی نیز تایید شد.

 


تعداد بازدید :  363