شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
#وقت مشکوک_خداحافظی
کمپینی برای اعلام اسامی مدیران بازنشسته و پیگیری مردمی جایگزینی با جوانان شایسته به راه افتاده است که بیشتر به مدیران دولتی توجه می‌کند

اوایل مردادماه امسال بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند. به این ترتیب، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای «الف»، «ب» و «ج» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس‌جمهوری،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهوری هستند، وجود خواهد داشت و مشمولان بندهای «د» و «ه» را که شامل استانداران و معاونان استانداران هم‌طراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند. پس از آن هم نام تعدادی از مسئولان که باید بازنشسته شوند اما همچنان سرکار حضور دارند، عنوان شد. حالا مدتی است کمپینی با عنوان «به وقت خداحافظی» راه افتاده، آن‌طور که در سایتشان نوشته شده، «نخستین کمپین نهضت اجتماعی جوانان است که با تحرک‌بخشی به سه قوه با اعلام عمومی اسامی مدیران بازنشسته و پیگیری مردمی جایگزینی با جوانان شایسته تشکیل شده است.»
این سایت بخشی با عنوان «ثبت مسئول بازنشسته» دارد که می‌توان نام، سِمت، سابقه و محل کار فرد مورد نظر را در آن به ثبت رساند تا پس از آن فرد مورد بررسی قرار گیرد. تاکنون نام و سِمت 256نفر در این سایت به ثبت رسیده است. آنها همچنین در توضیحی درباره کارشان نوشته‌اند‌؛ شیفتگان به خدمت بعد از 40 سال پست‌های اجرایی را رها نمی‌کنند و نمی‌روند به جایگاه راهبری کلان و نظارت، ولی این روزها که زمونه عوض شده، باید دیگه فضا را برای نگاه‌های تحولی جدید و جوان‌سازی سیستم‌ها و ساختارها و مدیریت کشور باز کنند. ممکنه یک‌مقدار نیاز به فشار هم داشته باشه؛ کندن‌شون از خدمتگزاری و بردن‌شون به‌ سمت جایگاه‌های یک‌کم راهبردی‌تر.» این کمپین با لوگوی «انقلاب نسل سوم، نهضت اجتماعی جوانان برای حل مسائل مردم» رونمایی شده و تاکنون تنها به اعلام اسامی این 256نفر اکتفا کرده است.  

 


تعداد بازدید :  248