شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
گروگانگیری در جنوب، اخاذی در کرج!

شهروند| مرد 40 ساله‌ای که از سوی اعضای باند گروگانگیران ربوده شده بود؛ رها و به آغوش خانواده‌اش بازگشت. در پی دریافت یک پرونده نیابت قضائی از یکی از شهرهای جنوبی کشور به پلیس آگاهی استان البرز، مبنی بر ربوده شدن مرد 40 ساله توسط افراد ناشناس، با توجه به حساسیت موضوع پیگیری پرونده در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. بلافاصله شاکی پرونده که برادر فرد ربوده‌شده بود، به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیقات ابتدایی از وی محرز شد گروگان راننده کامیون است که اوایل شهریور ماه امسال برای حمل بار به جنوب کشور رفته است. بررسی‌ها نشان می‌داد که فرد ناشناسی ضمن تماس با خانواده‌ مرد 40 ساله، مبلغ 3‌میلیارد و 500‌میلیون ریال در قبال آزادی وی درخواست می‌کند.
رباینده از برادر ربوده‌شده می‌خواهد برای دادن پول به آدرسی که در کرج به وی می‌دهد، برود و بعد از تحویل مبلغ، فرد گروگان را که در جنوب کشور است، رها می‌کند.
با توجه به اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان مجرب این پلیس با اقدامات اطلاعاتی و به صورت نامحسوس به محل قرار رباینده اعزام شدند و یک دستگاه خودرو وانت پیکان با 2 سرنشین که منتظر سوژه خود بودند را مشاهده کردند.
برادر فرد ربوده‌‌شده با هدایت ماموران و جلب اعتماد ربایندگان سوار بر خودرو متهمان شده و ماموران پس از تعقیب خودرو در یک فرصت مناسب و طی یک عملیات غافلگیرانه، خودرو  را متوقف و ربایندگان را درحالی‌که قصد فرار داشتند، با رعایت قانون بکارگیری سلاح متوقف و دستگیر کردند.
متهمان در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند فرد ربوده‌شده را در خانه‌ای در شهرستان فردیس حبس کرده و دو نفر از همدستانشان مراقب وی هستند.
ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و با رعایت موارد حفاظتی و امنیتی وارد منزل شدند و هر دو متهم را دستگیر و گروگان را آزاد کردند. هر 4 نفر از اعضای باند، پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی با هدایت دو نفر دیگر که سرکرده اصلی باند هستند، اعتراف کردند که با راهنمایی آنها دو متهم دیگر دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده شدند.

 


تعداد بازدید :  302