شماره ۱۴۹۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
کلاهبرداری مجری قلابی رادیو از ۷۰ اصفهانی

 متهمی که با معرفی خود به‌عنوان مجری یکی از شبکه‌های رادیویی توانسته بود از ۷۰ نفر بالغ بر ۵‌میلیارد ریال کلاهبرداری کند، طی عملیاتی در شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شد.    
در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی تحت عنوان مجری یکی از شبکه‌های رادیویی از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی با شاکیان تماس گرفته و تحت عنوان اینکه مجری یکی از شبکه‌های رادیویی است، عنوان می‌کرد شما برنده جایزه ویژه ما در قرعه‌کشی شده‌اید و با چرب‌زبانی خاصی آنها را پای عابربانک کشانده و پس از اینکه شاکیان، عملیات بانکی را به دستور تماس‌گیرنده انجام می‌دادند، حسابشان خالی می‌شد.
متهم با هوش بالای خود آرزو‌ها و نیاز‌های شاکیان را هنگام ارتباط تلفنی دریافته و وعده جایزه‌ای با همان موضوع به آنان می‌داد، به‌طور مثال شخصی را که آرزوی رفتن به کربلا داشت، برنده جایزه سفر به عتبات معرفی می‌کرد. متهم با این شیوه توانسته بود از ۷۰ شهروند اصفهانی بالغ‌بر ۵‌میلیارد ریال کلاهبرداری کند. کارآگاهان این پلیس با یک کار علمی دقیق و حساب‌شده توانستند مخفیگاه متهم را در شهرستان کرج شناسایی کنند. ماموران پس از شناسایی متهم با اخذ نیابت قضائی به محل مذکور اعزام شدند و طی یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

 


تعداد بازدید :  154