شماره ۱۴۹۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
ترامپ خطاب به هوادارانش:
اگر استیضاح شوم مقصر شما هستید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای برانگیختن حس مسئولیت نزد هوادارانش خطاب به آنها گفت اگر استیضاح شود مقصر آنها هستند، زیرا در پای صندوق‌های رأی حاضر نشده‌اند.
این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از احتمال استیضاح و برکناری خود سخن می‌گوید. رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز تاکید کرده بود که در صورت عزل‌شدن از پست خود همه بازارها فروخواهند پاشید و همه فقیرتر از آن‌چه هستند، خواهند شد. به گزارش یورو نیوز، اینبار اما دونالد ترامپ درحالی بار دیگر به مسأله استیضاح اشاره می‌کند که با گذشت یک هفته پرتلاطم، صلاحیت و قابلیت‌های او برای کنترل بر دولت و به دست گرفتن هدایت دستگاه اجرایی کشور بشدت زیر سوال رفته است. رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع هوادارانش در بیلینگز، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت مونتانا مدعی شد: «من تنها رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا هستم که باوجود آنکه می‌گویند «چه کارهای مثبتی انجام داده!» اما با این حال قصد دارند استیضاحم کنند.»
دونالد ترامپ درواقع از هودارانش خواست با شرکت در انتخابات اجازه ندهند که دموکرات‌ها دست بالا را در کنگره از آن خود کنند و به تبع آن جریان استیضاح را به سرانجام برسانند.رئیس دستگاه اجرایی آمریکا در این ارتباط به هواداران یادآور شد: «شما فقط به یک نامزد رأی نمی‌دهید، بلکه حزبی را برمی‌گزینید که کنترل کنگره را در دست می‌گیرد و این مسأله بسیار مهم است، بسیار مهم.» ترامپ در وضعیتی سخت قرار گرفته، او نگران نتیجه انتخابات و استیلای دموکرات‌ها بر کنگره است.

 


تعداد بازدید :  138