شماره ۱۴۹۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

2 میلیارد یورو حجم خریدوفروش «نیما»

مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات و فروش ارز صادراتی در سامانه «نیما» به ۲‌میلیارد و ۱۱۳‌میلیون یورو رسید. به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، مجموع تأمین ارز برای واردات از تاریخ ١٦ مرداد تا ۱۷ شهریور در سامانه «نیما» به یک‌میلیارد و ۲۴‌میلیون یورو رسید. براساس این گزارش، همچنین مجموع فروش ارز حاصل از صادرات از تاریخ ١٦ مرداد تا ۱۷ شهریور در این سامانه به یک‌میلیارد و ۸۹‌میلیون یورو رسید.

90 درصد پروازها در 10 درصد فرودگاه‌ها

 رحمت‌الله مهابادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هفته گذشته از آغاز اجرای طرح «فرودگاه‌های نسل سوم» خبر داد و گفت: از آنجایی که بیشتر فرودگاه‌های کشور غیراقتصادی هستند و نیز ۹۰‌درصد پروازها صرفا در ۱۰‌درصد فرودگاه‌ها انجام می‌شود، به دنبال تبدیل فرودگاه‌های زیانده و غیراقتصادی به نسل سوم فرودگاه‌ها هستیم. به گفته مه‌آبادی، فرودگاه‌های نسل سوم فرودگاه‌هایی هستند که توسط دولت‌های محلی (استانداری‌ها و شهرداری‌ها) از محل بودجه استانی و محلی اداره می‌شوند.

4 برابری افزایش قیمت مواد اولیه نایلون و سلفون

افزایش چهار برابری قیمت مواد اولیه تولید نایلون و سلفون قیمت ماده «پلی‌پروپیلن» و «پلی‌اتیلن»، یکی از فرآورده پتروشیمی که در تولید نایلون و سلفون و بسته‌بندی مواد غذایی و لبنیات به‌ کار می‌رود، از کیلویی ۵‌هزار تومان، 5ماه پیش به کیلویی ۱۸ تا ۲۰‌هزار تومان درحال حاضر رسیده است. علت اصلی این افزایش بها، عرضه بسیار اندک این ماده مهم پتروشیمی در بورس کالا و جولان دلالان و واسطه‌هاست.


تعداد بازدید :  209