شماره ۱۴۹۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
حل مشکل آنتن‌دهی موبایل برای اجاره‌نشین‌ها چطور حل می‌شود؟
سه اپراتور در یک اقلیم

شهروند| اگر از اپراتورتان ناراضی هستید خیلی راحت می‌توانید با حفظ شماره و خطتان آن را عوض کنید. شاید اسم ترابردپذیری به گوشتان خورده باشد. این فناوری به مشترکان تلفن همراه امکان می‌دهد بدون ‌نیاز به تغییر شماره‌ خود، بین خدمات‌دهندگان تلفن همراه  یا همان اپراتورهای موبایل جابه‌جا شوند. با ترابردپذیری شما می‌توانید یک شماره ثابت داشته باشید و با همان شماره از خدمات تمام اپراتورها استفاده کنید. به عنوان مثال شما از نرخ مکالمه یک اپراتور راضی هستید اما ترجیح می‌دهید از یک اپراتور دیگر بسته‌های اینترنتی خودتان را تهیه کنید. بنابراین می‌توانید بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنید از هر اپراتور خدماتی را که می‌خواهید بگیرید.
کدام مشترکان نمی‌توانند اپراتورشان را تغییر دهند؟
برای اینکه بتوانید اپراتور سیم کارت خود را تغییر دهید شرایطی وجود دارد که بهتر است آن را بدانید و سپس برای تغییر اپراتورتان اقدام کنید:
- وقتی مشترکی برای ترابرد تقاضا می‌دهد، سازمان تنظیم مقررات درخواست او را بررسی می‌کند تا مشخص شود شامل حال قوانین ترابردپذیری می‌شود یا نه. مهمترین موضوع برای اینکه بتوانید اپراتور سیم کارت خود را تغییر دهید این است که دارای هویتی مشخص با کد ملی مشخص باشید.
اگر به دلایل مختلف در مرحله احراز هویت مشکلی ایجاد شده باشد باید منتظر باشید تا مشکل ایجاد شده برطرف شود و بتوانید مراحل بعدی ترابرد را انجام دهید.
-اگر شماره شما قرارداد خاصی با اپراتور داشته باشد باید تایید لازم را از آن اپراتور بگیرد تا بتواند به اپراتور دیگری برود.
-یکی دیگر از موارد مهم برای تغییر اپراتور این است که سیم کارت شما نباید بیشتر از 3 ماه فعال نبوده باشد یا اینکه مراجع قانونی دستوری برای مسدود شدن آن نداده باشند.
-هنگام ترابرد باید قانون اعتباری به اعتباری و دایمی به دایمی را در نظر بگیرید چون نمی‌توان سیم کارت اعتباری یک اپراتور دیگر را به سیم کارت دایمی اپراتور دیگری تغییر داد.
-علاوه بر همه اینها به شما پیشنهاد می‌شود اگر یک طرح مکالمه‌ یک‌ماهه فعال کرده‌اید تا پایان آن صبر کنید، قبض دوره را بپردازید بعد درخواست ترابرد به اپراتور دیگر بدهید. همچنین برای دوری از مشکلات احتمالی ابتدا مسائل مالی را با اپراتور فعلی خود تسویه کرده و سپس اقدام به ترابرد شماره کنید.
-این نکته را هم به یاد داشته باشید که نمی‌توانید بیشتر از 2بار در سال درخواست ترابرد بدهید. اگر تمام این شرایط را داشته باشید و سیم کارت شما مسدود یا غیرفعال هم نباشد مشکلی برای ترابرد نخواهید داشت.
-هزینه ترابردپذیری اپراتور موبایل شما تنها 5هزار تومان است که به اپراتور پذیرنده پرداخت می‌کنید.
مزایای ترابردپذیری
ترابردپذیری می‌تواند برای مشترکانی که استفاده زیادی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه دارند، طرح فوق العاده‌ای باشد. هدف اصلی این طرح بهبود کیفیت تجربه‌ مشتریان است. مشترکان از این پس بدون دغدغه می‌توانند از اپراتوری که خدمات بهتر و منصفانه عرضه می‌کند خدمات بگیرند و این باعث افزایش رقابت بین اپراتورها می‌شود و به نفع مصرف‌کننده است. به جز این، این طرح بیشتر از هر قشری برای اجاره‌نشین‌ها جذاب است و کارآیی دارد.
آنتن‌دهی نامناسب شبکه‌ تلفن همراه در منزل جدید از دغدغه‌های اجاره‌نشین‌ها است. برخی از مستأجرها سالانه مجبور به تغییر منزلشان هستند. مشکل آنتن‌دهی موبایل در خانه‌ جدید در بیشتر مواقع مستأجران را کلافه می‌کند. اما با اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه، اجاره‌نشین‌ها می‌توانند با اطلاع از آنتن‌دهی اپراتورها در محله‌ جدیدشان، به‌راحتی اپراتور مورد نظر را انتخاب کرده و به شبکه‌ مورد نظر کوچ کنند.
با وجود این شما باید قبل از انجام ترابردپذیری حواستان را کاملا جمع کنید و از نرخ‌های مکالمه و اینترنت هر اپراتور اطلاعات لازم را به دست بیاورید. برای اینکه بخواهید اپراتورتان را تغییر دهید باید به 4 موضوع مهم تعرفه‌ها، آنتن‌دهی، سرعت اینترنت و کیفیت خدمات دقت کنید.
کدام اپراتور پایین‌ترین تعرفه مکالمه را دارد؟
اگر از آن دسته مشترکانی هستید که مکالمه را به چت‌کردن ترجیح می‌دهید و به دنبال تعرفه‌های ارزان‌تر برای مکالمه هستید، حواستان به تعرفه‌ها باشد. در سال جاری  تماس صوتی درون شبکه‌ رایتل برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور 499 ریال در دقیقه، ایرانسل 669 ریال در دقیقه و همراه اول 670 ریال در دقیقه است. همچنین تماس صوتی با تلفن ثابت برای مشترکان سیم‌کارت اعتباری رایتل 599 ریال در دقیقه، برای مشترکان اعتباری ایرانسل 799 ریال در دقیقه و برای مشترکان اعتباری همراه اول 670 ریال در دقیقه است. همچنین تماس صوتی برون شبکه‌ رایتل برای سیم‌کارت‌های اعتباری 599 ریال در دقیقه، ایرانسل 929 ریال در دقیقه و همراه اول 937 ریال در دقیقه است. تماس صوتی درون شبکه‌ رایتل برای مشترکان سیم‌کارت‌های دایمی این اپراتور 299 ریال در دقیقه، ایرانسل 333 ریال در دقیقه و همراه اول 570 ریال در دقیقه است. همچنین تماس صوتی با تلفن ثابت برای مشترکان سیم‌کارت دایمی رایتل هم 299 ریال در دقیقه، برای مشترکان دایمی ایرانسل 333 ریال در دقیقه و برای مشترکان دایمی همراه اول 570 ریال در دقیقه است. تماس صوتی برون شبکه‌ رایتل برای سیم‌کارت‌های دایمی 299 ریال در دقیقه، ایرانسل 333 ریال در دقیقه و همراه اول 625 ریال در دقیقه است. با این اعداد و ارقام به این نتیجه می‌رسیم که مشترکان سیم‌کارت اعتباری رایتل از پایین‌ترین تعرفه‌ مکالمه (درون شبکه، برون شبکه و تلفن ثابت) برخوردار هستند.
ارزان‌ترین اینترنت برای کدام اپراتور است؟
این روزها با توجه به حجم بالای استفاده از اینترنت، شما نیاز دارید که از اپراتوری با نرخ ارزان اینترنت استفاده کنید. با توجه به این موضوع اغلب کاربران به دنبال بسته‌های ارزان و پرسرعت هستند و قطعا برای تغییر اپراتور به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند. این روزها اپراتورها هم بسته‌های اینترنت متفاوتی با حجم و سرعت بالا ارایه می‌دهند که قیمت این بسته‌ها در همه اپراتورها از 5000تومان آغاز می‌شود و به ارقامی مثل 30 هزار تومان هم می‌رسد. در بخش اینترنت روزانه وقتی بسته‌های اپراتورها را از نظر حجم و قیمت بررسی می‌کنیم تفاوت خاصی بین آنها دیده نمی‌شود، اما رایتل برای مصرف روزانه بسته‌های زیادی با تنوع بالا در اختیار مشترکان خود قرار داده  است، با این تفاوت که اگر اهل شبگردی در اینترنت هستید بهتر است به سراغ اینترنت‌های همراه اول بروید. مثلا در بخش اینترنت ماهانه ارزان‌ترین طرح ماهانه‌ همراه اول شامل 100 مگابایت ترافیک روزانه، 100 مگابایت ترافیک شبانه و قیمت 4000 تومان است و در ایرانسل با همین قیمت شما می‌توانید 200 مگابایت حجم اینترنت بخرید. در رایتل هم شما با 5500 تومان می‌توانید دو طرح بخرید که طرح اول شامل 300 مگابایت ترافیک است و طرح دوم با 200 مگابایت حجم روزانه و 200 مگابایت حجم شبانه گزینه فوق العاده‌ای محسوب می‌شود.

 ترابرد به همراه اول
نخستین کاری که لازم است برای تغییر اپراتور خود انجام دهید، این است که برای دوری از مشکلات احتمالی ابتدا مسائل مالی را با اپراتور فعلی خود تسویه کرده و سپس اقدام به ترابرد شماره کنید. شما برای انتقال از  یک اپراتور به اپراتور دیگر باید مراحل خاصی را سپری کنید. مثلا اگر می‌خواهید به شبکه همراه اول بپیوندید باید به سایت این اپراتور بروید و وارد بخش ترابردپذیری شوید. در بخش ترابرد شماره مورد نظر را وارد می‌کنید و منتظر دریافت یک رمز می‌شوید و فرمی که برای شما باز می‌شود را پر می‌کنید. پس از تکمیل فرم، یک پیامک تایید ترابرد ارسال می‌شود. بعد از گذراندن این مراحل برای ارسال سیم‌کارت جدید با شما تماس گرفته شده و هماهنگ می‌شود و در نهایت پیک همراه اول، سیم‌کارت یوسیم را که قابلیت تبدیل به سه نوع مینی، میکرو و نانو دارد تحویل می‌دهد. نکته جالب در ترابردپذیری همراه اول این است که شما همه‌ خدمات ترابردپذیری را به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهید و نیازی به مراجعه به دفاتر خدماتی ندارید.

ترابرد به ایرانسل
برای ترابرد از اپراتور فعلی‌تان به اپراتور ایرانسل هم می‌توانید به صورت حضوری به دفاتر خدمات این اپراتور مراجعه کنید، هم از طریق سایت ایرانسل. شما بعد از ورود به سایت ایرانسل به بخش ترابرد می‌روید و نوع سیم کارت خود و اینکه می‌خواهید به کدام اپراتور منتقل شوید را مشخص می‌کنید. بعد  از این کارها زمان تغییر سیم کارت از شما پرسیده می‌شود. سپس وارد مراحل اعلام مشخصات می‌شوید. بعد از تایید مشخصات و احراز هویت‌تان برای شما کدی ارسال می‌شود که باید آن را وارد سایت کنید. بعد از تمام این مراحل با شما تماس گرفته شده و سیم کارت جدیدتان را تحویل می‌دهند. اگر هم نمی‌خواهید به صورت غیرحضوری این کارها را انجام دهید به یکی از دفاتر خدمات ایرانسل بروید تا کارمندان این اپراتور کارهای ترابرد را برایتان انجام دهند.

ترابرد به رایتل
رایتل یکی از اپراتورهایی است که مشترکان معمولا برای استفاده از خدمات اینترنتی به سراغ آن می‌روند. شما برای اینکه در این اپراتور سیم‌کارت داشته باشید باید به منوی ترابردپذیری رایتل در سایت آن بروید و شناسه مورد نظر را دریافت کنید.اگر سیم کارت قبلی‌تان دایمی بوده باید صورتحساب خود را پرداخت کرده و هیچ بدهی نداشته باشید. بعد از درج مشخصات و آدرس، سیم‌کارت غیر فعالتان را از طریق پست دریاف می‌کنید. پس از اینکه پیامک موفقیت‌آمیز بودن ترابرد را روی سیم‌کارت قبلی دریافت کردید، سیم‌کارت جدید شما فعال می‌شود و می‌توانید از خدمات اپراتور استفاده کنید. در صورتی هم که می‌خواهید به صورت حضوری عملیات ترابرد به رایتل را انجام دهید به نمایندگی رایتل بروید بعد از ارایه اطلاعات لازم کد OTP را دریافت می‌کنید و سپس کارهای لازم انجام می‌شود و شما سیم‌کارت خود را دریافت می‌کنید.


تعداد بازدید :  325