شماره ۱۴۹۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
اجرای حکم اعدام سه محارب

حکم اعدام سه تن از محکومان دادگاه‌های انقلاب تهران و سنندج، سحرگاه شنبه مورخ 17/6/1397 اجرا شد. پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این باره اعلام کرد:
این سه محکوم‌علیه، لقمان مرادی فرزند عثمان، زانیار مرادی فرزند اقبال و رامین حسین پناهی فرزند محمد میرزا می‌باشند که دو نفر اول در تاریخ 14/4/1388 با اقدام تروریستی در شهرستان مریوان منجر به فوت سه نفر و از جمله فرزند امام جمعه مریوان شده‌اند.
بازپرس دادسرای مریوان نظر بر قرار جلب به دادرسی هر دو متهم را داده و به موجب این قرار، اتهامات زانیار مرادی شامل محاربه، معاونت در سه فقره قتل عمد و مشارکت در حمل و نگهداری اسلحه‌ جنگی؛ و اتهامات لقمان مرادی نیز اقدام علیه امنیت ملی، ترور و سه فقره قتل عمدی، تردد غیرمجاز از مرز و مشارکت در حمل و نگهداری اسلحه جنگی ذکر گردیده است.
متعاقباً درخواست رئیس کل دادگستری استان کردستان دائر بر احاله پرونده به دادسرای تهران، در تاریخ 24/4/1389 مورد پذیرش دیوان عالی کشور قرار گرفته و کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جهت محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع گردیده است. دادگاه پس از اخذ آخرین دفاع، با اعلام ختم رسیدگی طی دادنامه‌ مورخ 4/10/1389 هر دو متهم را از بابت محاربه به اعدام محکوم می‌نماید و این حکم طی دادنامه‌ مورخ 12/11/1389 صادره از دیوان‌عالی کشور ابرام گردیده است.
محکوم دیگر به نام رامین حسین پناهی عضو گروهک کومله است که حسب گزارش مورخ 20/4/1396 سازمان اطلاعات سپاه کردستان در قالب یک تیم نظامی، به قصد عملیات خرابکارانه به کشور وارد شده و با مشکوک شدن ماموران به اعضای این تیم در ایستگاه بازرسی ورودی شهرستان سنندج، رامین حسین پناهی و همراهانش اقدام به پرتاب نارنجک جنگی و شلیک تیر به سمت ماموران نموده که این درگیری منتهی به هلاکت سه تن از اعضای تیم مذکور و مصدوم شدن رامین حسین پناهی گردید.
پس از صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن کیفرخواست، برای متهم مستند به ماده 287 قانون مجازات اسلامی به اتهام بغی تقاضای مجازات شده و رسیدگی به این کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی سنندج محول گردیده است. برای متهم ابتدا وکیل تسخیری تعیین شده و متعاقباً خود وکیل معرفی کرده است. جلسات محاکمه با حضور متهم و وکیل وی برگزار شده و دادگاه طی دادنامه‌ مورخ 30/10/1396 حکم بر اعدام متهم صادر نموده و این حکم در دیوان عالی کشور ابرام شده است. و متعاقبا اجرای حکم رامین حسین پناهی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیابت داده شده و بر همین اساس سحرگاه روز شنبه 17 شهریورماه حکم اعدام محکومان به شرح فوق در تهران اجرا گردید.


تعداد بازدید :  442