شماره ۱۴۹۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# سردار_آزمون # خانزاده # سرکنسولگری #بصره # سلطان_سکه

خط خوردن نام سردار آزمون و محمد خانزاده به عنوان دو بازیکن بسیار محبوب کارلوس کی‌روش از اردوی تیم ملی برای بازی دوستانه با ازبکستان در شرایطی جنجال به پا کرد که هر دو بازیکن جایگاه خود را از دست نداده‌اند. خانزاده که به دلیل مصدومیت نتوانست تیم را همراهی کند و سردار آزمون هم به خاطر مشکلات به وجود آمده هنوز راضی به بازگشت نیست که قطعا در آینده‌ای نزدیک به تیم ملی باز خواهد گشت. با این حال خط خوردن این دو نفر همه چیز را برای مدتی تحت‌الشعاع خود قرار داد.

حمله به سرکنسولگری ایران در بصره و آتش زدن آنجا توسط مردم معترض این شهر به یکی از مهمترین اخبار ایران و جهان تبدیل شده و طبیعتا توییت‌های مختلفی هم از سوی کاربران پیرامون آن منتشر شد. با وجود ارتباط بسیار خوب دولت‌های ایران و عراق، خیلی‌ها خواهان برخورد جدی ایران با حوادث بصره و آتش زدن سر کنسولگری و پرچم ایران شدند. در شرایط کنونی تمام مسئولان مربوطه این اقدام را محکوم کرده‌اند.

در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات مربوط به بازار سکه،‌ مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که معاون دادستان استان تهران و سرپرست دادسرای پولی-بانکی هم است،‌ از دادگاه درخواست اشد مجازات برای وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه و 17 نفر از افرادی که بازار سکه و ارز را با اخلال مواجه کردند، کرد. طبیعتا جرم مورد اشاره هم اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده که باید دید روند رسیدگی به تخلفات افراد مربوط به این پرونده در نهایت چه خواهد بود. برخی کاربران فوتبالی هم وقتی متوجه قدرت اجرایی تورک در قوه‌قضائیه شدند‌، برای این رئیس کمیته اخلاق نوشتند که ای کاش همین قدر محکم با فسادهای فوتبال هم مبارزه می‌کرد.

 


تعداد بازدید :  358