شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
معروف‌ترین دوقلوهای به‌هم چسبیده جهان! (1)
لاله و لادن‌های آن‌ور آبی

صحبت دوقلوهای به‌هم چسبیده که می‌شود، ایرانی‌ها به یاد لاله و لادن، خواهران ناکامی می‌افتند که در نخستین و آخرین تلاش‌شان برای جدا شدن از هم شکست خوردند و از دنیا رفتند. جالب است بدانید از هر 200‌هزار مورد دوقلوی متولدشده در جهان، یک مورد آنها به‌هم چسبیده هستند که البته بیشترشان هم مرده به دنیا می‌آیند یا اندکی پس از تولد فوت می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از مشهورترین دوقلوهای به‌هم چسبیده جهان را به شما معرفی کنیم و البته که داستان را از خواهران ایرانی شروع می‌کنیم.
لاله و لادن بیژنی
این دو خواهر ایرانی که از ناحیه سر به‌هم چسبیده بودند ‌سال 1352 خورشیدی در فیروزآباد فارس به دنیا آمدند. آنها تیرماه‌ سال1382 زیر نظر یک جراح سنگاپوری که پیشتر موفق شده بود دوقلوهایی که از ناحیه سر به‌هم چسبیده بودند را جدا کند، جراحی شدند. عمل در ابتدا با موفقیت پیش می‌رفت، اما خونریزی شدید باعث شد لاله و لادن زیر عمل تاب نیاورند.
شیواناث و شیورام ساهو
این دوقلوهای هندی که اکنون 16 ساله هستند، از قسمت کمر به‌هم چسبیده‌اند و دو پای مشترک دارند. ظاهرا جدا کردن این دوقلوها امکان‌پذیر است، اما فقط یکی از آنها می‌تواند هر دو پا را داشته باشد و آن دیگری بدون پا باقی خواهد ماند. در هر حال، این دو برادر تصمیم گرفته‌اند که از هم جدا نشوند و پدرشان هم با این موضوع موافق است.
جیاکومو و جیووانی باتیستا توکی
برادران توکی سال ۱۸۷۷ در ایتالیا به‌ دنیا آمدند. آنها از کمر به‌هم چسبیده و دارای شکم، لگن و پاهای مشترک بودند. این دوقلوها در یک‌ماهگی برای تحقیق به آکادمی سلطنتی پزشکی در تورین تحویل داده شدند. آنها هرگز نتوانستند حرکاتشان را با هم هماهنگ کنند و برای باقی عمر روی ویلچر باقی‌ ماندند.
کریستا و تاتیانا هوگان
کریستا و تاتیانای 12 ساله اهل کانادا و مثل لاله و لادن از سر به‌هم چسبیده‌اند. ساقه مغز آنها با یکدیگر پیوند دارد و به‌همین دلیل آنها سیگنال‌های مغزی، عواطف و افکار مشترکی را تجربه می‌کنند. این دو خواهر سیگنال‌های کورتکس بینایی مشترکی دارند که به آنها این امکان را می‌دهد یک قل بتواند آن‌چه قل دیگر می‌بیند را تجربه کند!
میلی و کریستین مک‌کوی
خواهران مک‌کوی ‌سال ۱۸۵۱ در کارولینای شمالی از پدر و مادری سیاهپوست و برده متولد شدند. آن دو در کودکی به چندین مجری برنامه‌های نمایشی فروخته شدند. آنها با سیرک بارنوم کار می‌کردند و پیش از آنکه بازنشسته شوند، در اجتماع حضور فعالی داشتند. دوقلوهای مک کوی در ۶۱ سالگی درگذشتند.
ایلایزا و ماری چاکهرست
خواهران چاکهرست نزدیک به‌ هزار‌سال پیش در انگلستان متولد شدند و یکی از نخستین موارد ثبت‌شده دوقلوهای به‌هم چسبیده هستند. نقاشی‌هایی که از آنها کشیده‌شده نشان می‌دهد ایلایزا و ماری از ناحیه ران به‌هم چسبیده بودند، هر چند در برخی تصاویر، آنها از ناحیه شانه نیز به‌هم متصل هستند.


تعداد بازدید :  582