شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
پشت صحنه آماده‌سازی رژه سالانه کره شمالی
رژه روندگان برای مدت زمان 6 ماه، 10 ساعت در روز تمرین رژه می‌کنند

روز گذشته، کره شمالی رژه‌ نظامی و عظیمی را به مناسبت سالروز استقلال خود به اجرا گذاشت. رژه‌ای که در آن صدها هزار نظامی کره‌ای در هماهنگی کامل به رژه پرداختند. در این نمونه نادر هزاران ژیمناست کره‌ای دست به اجرای حرکاتی هماهنگ زدند.
مسلما تمرین هزاران نفر نیروی نظامی برای انجام رژه‌ای هماهنگ در مدت زمان کوتاه ممکن نخواهد بود. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که کره‌‌ای‌ها برای انجام هر رژه‌ بیش از6ماه تمرین می‌کنند. تمرین‌های آنها آنقدر دقیق و سخت است که نتیجه‌اش کاملا حیرت‌انگیز است. وقتی که دسته سربازان شروع به رژه می‌کنند، شما حتی کوچکترین ناهماهنگی در آنها نمی‌توانید ببینید.
در فیلم‌هایی که از تمرین‌های سربازان کره‌ای منتشر شده است، می‌توان دید که برای صف‌بندی و حتی اندازه‌گیری قد سربازان در هر صف نخ‌هایی از یک سر صف تا سر دیگر آن نصب می‌شود تا سربازان خود را با آن نخ تنظیم کنند. برای اینکه سربازان سرشان را در حین رژه حتی اندکی پایین نیاورند سوزن‌هایی در دو سوی یقه آنها نصب می‌شود که نوک تیز آن به سوی گلوی سربازان است و اگر سربازی حتی سانتی‌متری سرش را به پایین خم کند سوزن در گلویش فرو می‌رود.
هنوز معلوم نیست که نهادی که مسئول چنین رژه‌ای در کره‌شمالی است کدام نهاد است و چه میزان بودجه دارد و این رژه چه میزان هزینه بر می‌دارد. اما  نظم این رژه خود نشان می‌دهد که این کار باید یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های ملی در کره شمالی باشد.
کارشناسان اعتقاد دارند پیونگ‌یانگ از رژه‌های بزرگ و چشمگیر ارتش برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به مراسم استفاده خواهد کرد. همچنین قدرت جدید ارتش را به نمایش خواهد گذاشت تا به صورت سربسته پیامی به همه جهان بدهد و سلاح‌ها و قدرت خود را به رخ بکشد.
رژه دیروز دومین رژه نظامی کره شمالی در سال ۲۰۱۸ است. نخستین رژه نظامی این کشور در ماه اکتبر و یک روز پیش از افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی در کره‌جنوبی برگزار شد؛ مسابقاتی که نقش مهمی در از سرگیری مذاکرات و نزدیکی دو کشور داشت.
در مورد هنرهای نمایشی که در این مراسم برگزار شد، بلیت‌های زیادی برای شرکت در مراسم به توریست‌های خارجی فروخته شده تا از نزدیک شاهد هنرنمایی کره‌ای‌ها باشند.
در این مراسم بیش از یکصد هزار نفر حضور داشتند و با انجام حرکات نمایشی، رقص و حرکات ژیمناستیک مناظری  منظم خلق کردند. این حرکات نمایشی تلفیق باشکوهی از نظم، اتحاد، نمایش قدرت و هنر اجرایی کره شمالی هستند که می‌توان از آن به عنوان نوعی پروپاگاندای سیاسی هم یاد کرد.
کره شمالی طی 70 سال گذشته 30 رژه نظامی عظیم به اجرا گذاشته است.  یکی از سربازان کره شمالی که حالا از این کشور گریخته است، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته است که معمولا برای انجام چنین رژه‌هایی6 ماه تمرین مداوم انجام می‌شود. چشم‌های سربازان در تمام مدت رژه باید متوجه رهبر کره شمالی باشد و آنها باید بدون اینکه جلوی پایشان را ببینید در مسیر کاملا مستقیم حرکت ‌کنند. این سرباز کره شمالی می‌گوید پاها باید دقیقا در یک لحظه با هم از زمین بلند شود و در یک لحظه به زمین برسد. اگرچه این کار سختی است اما اگر برای 6ماه مداوم این کار را انجام دهید، کاملا آن را فرا خواهید گرفت. علاوه بر اینکه بین 5 تا 10 کیلو گرم نیز وزن کم خواهید کرد.
نکته جالب این است که همه افرادی که در این رژه شرکت می‌کنند از سوی سرویس‌های امنیتی کره شمالی به طور کامل چک می‌شوند. آنها باید از خانواده‌های وفادار به رهبر کره شمالی باشند. تمامی تاریخچه خانوادگی آنها چک و برای انتخاب آنها کمال دقت لحاظ می‌شود. تنها چنین افرادی هستند که می‌توانند 10 ساعت در روز برای چندین ماه تمرین رژه کنند.

 


تعداد بازدید :  160