شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
ساخت بلندترین آسمانخراش مسکو به‌زودی آغاز می‌شود

مقامات مسکو ساخت برج بسیار بلندی را تایید کرده‌اند که قرار است بلندترین آسمانخراش شهر شود.
این آسمانخراش 404 متری قرار است در منطقه‌ای تجاری در مسکو ساخته شود. «سرگئی اسکوراتوف»، یکی از معماران این ساختمان در مصاحبه‌ای ایمیلی به سن.ان.ان گفته است: «ما در مرحله پایانی طراحی آن هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم طراحی آن در نوامبر 2018 به پایان برسد. ساخت این آسمانخراش باید در سال 2019 آغاز شود.»
این برج که پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 ساخت آن به پایان برسد، بلندتر از بلندترین برج کنونی مسکو خواهد بود که 373 متر ارتفاع دارد و در همان منطقه واقع شده است.
طرح این برج شامل دو حجم اصلی است. سازه کوچکتر که از 12 طبقه تشکیل شده، پایه ساختمان را تشکیل می‌دهد و عرض آن 32 متر است. در این ساختمان کوچک، فروشگاه‌ها، دفاتر اداری و تجاری ایجاد خواهد شد.
بخش بلندتر برج قرار است بیشتر به واحدهای مسکونی اختصاص داده می‌شود و 104 طبقه خواهد بود. طراحی این برج به‌گونه‌ای است که در انتهای آسمانخراش، در ارتفاع 399 متری، سکوی چشم‌انداز واقع است و در انتهایی‌ترین نقطه برج نیز محلی برای فرود بالگرد ایجاد می‌شود.
اسکوراتوف می‌گوید: «طرح ساختمان به‌صورت جدا از هم است که 30 متر عرض دارد و روبه‌روی رودخانه موسکوا واقع است. لبه شیبدار برج که در سمت غرب واقع است، به یکی از خیابان‌های اطراف می‌رسد و لبه عمودی آن نیز رو به مرکز مسکو قرار دارد.»
پایتخت روسیه دارای برج‌ها و آسمانخراش‌های بلندی است. شهر مسکو میزبان 5 برج بلند اروپاست که همه آنها می‌توانند جزو ساختمان‌های بسیار بلند (supertall) به‌شمار بیایند؛ ساختمان‌هایی که 300 متر یا بیشتر ارتفاع دارند.
در حال حاضر، برج فدرال در این منطقه، بلندترین برج کامل‌شده در اروپا به‌شمار می‌آید.


تعداد بازدید :  301