شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
زنبیل

برخورد با محتکران پوشک بچه
ایلنا| مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد پایش بازار پوشک بچه توسط بازرسی اصناف و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به صورت جدی در دستور کار است و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد. اسماعیل پورمهدی دراین‌باره گفته است: «پوشک بچه مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی و تثبیتی نیست، بنابراین در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت از سوی تامین‌کنندگان یا دریافت شکایت، موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. به طور متوسط 70‌درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید پوشک بچه وارداتی است و برای این منظور جلسه‌ای با واحدهای تولیدی برگزار شده و بررسی قیمت این کالا با توجه به هزینه‌های متفاوت واحدهای تولیدی درحال پیگیری است. البته نرخ ارز تأثیر مستقیمی در بهای تمام‌شده تولید دارد، با این حال با محتکران برخورد جدی می‌کنیم.»

کیفیت آب‌معدنی پایین‌تر از آب شرب
فارس| مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران از کیفیت پایین آب‌های معدنی خبر داد. محمدرضا بختیاری با بیان اینکه هر آب بسته‌بندی هر لیتر 2‌هزار تومان و آب شرب شهری 6 ریال به فروش می‌رسد، درباره وضع آب‌های معدنی گفته است: «در حالی که بسیاری از آب‌های بسته‌بندی‌شده از لحاظ کیفیت از آب شرب شهر تهران از کیفیت پایین‌تری برخوردارند، اما آب شرب شهری هر لیتر تنها 6 ریال فروخته می‌شود و این مثل یک شوخی است. اگر بخواهیم با این وضع و این منابع مالی برای گسترش شبکه فاضلاب ادامه دهیم، باید بگویم که 50‌سال دیگر هم شبکه فاضلاب شهرهای استان تهران
به اتمام نمی‌رسد.»

توزیع گوشت و مرغ به نرخ دولتی
فارس| مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و عزاداری حسینی، مرغ و گوشت گوساله منجمد به نرخ مصوب دولتی از طریق ادارات کل پشتیبانی امور دام در استان‌ها در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار می‌گیرد. حمید ورناصری درباره قیمت گوشت و مرغ توزیعی هم گفته است: «قیمت تحویل هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد به هیأت‌ها 27‌هزار تومان و عرضه به مصرف‌کننده و خانوار 29‌هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد 6320 تومان تحویل هیأت‌ها و 6750 تومان برای مصرف خانوار در نظر گرفته شده است.» همچنین قیمت مرغ گرم به تعادل رسیده است و با افت هر کیلوگرم 2500 تومان مواجه شده و روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ در تهران 9400 تا 9500 تومان بود.


تعداد بازدید :  250