شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
واکنش منتقدان اسپانیایی به فیلم اصغر فرهادی
سرکوفت‌ها و چالش گذشته‌های حل نشده!

نمایش فیلم «همه‌ می‌دانند» اصغر فرهادی در بین خبرنگاران و منتقدان سینمایی اسپانیا واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت.فرناندو گارسیا از نشریه  لاوانگواردیا: «همه می‌دانند» فیلمی است که از جنبه‌های مختلف تحسین‌برانگیز است؛ از لحاظ فیلمنامه، کارگردانی و به خاطر نحوه کاوشگری درد، کینه، انتقام و دیگر تاریکی‌ها در  زندگی انسان، چه در درون یک قبیله و چه در یک مجموعه کوچکتر. همه اینها همراه بارقه‌های نور احساسات مثبت و حتی قابل تمجید است همانند سخاوت و ظرفیت ایثار. فیلم بیش از همه نمایش خیره‌کننده‌ای از هنر بازیگری است  تا حدی که به دشواری می‌توان گفت در این فیلم بهترین بازیگر زن یا مرد کیست. همگی نمره 20 دارند.آلبرتو کینتانیا منتقد نشریه  آی آن جی گفت: به دشواری می‌توان فیلمی یافت که همه بازیگران آن عالی ظاهر شده باشند. کارگردانی اصغر فرهای در هدایت بازیگران «همه می‌دانند» فوق‌العاده است. خوانا سامانس تحلیلگر سینمایی نشریه  پرومه کال: بسیار از فیلم خوشم آمد و به دقت درام  با دلهره در هم آمیخته شده است. از رادیولوژی دقیق مردم روستا در اسپانیا شگفت‌زده شدم. نمی‌توان باور کرد که فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی باشد. آلبرتو سیسی از  رسانه لوس40: «همه می‌دانند» به منزله حضور بازیگران شاه‌نشین سینمای اسپانیا کنار همدیگر است. مجموعه‌ای بسیار عالی. داستان قابل پیش‌بینی است و به خصوص در اواخر کمی طولانی شده است. آریاس از رسانه  اروپا پرس: فیلم از نظر من واقعا باشکوه است. کروز و باردم بسیار قوی هستند، ولی کار عالی دیگر بازیگران حتی در نقش‌های ثانوی چشمگیر است. همه در مرز کاملا بی‌نقصی هستند. موفقیتی تازه برای فرهادی است که با محیطی که خلق کرده فیلم بیشتر متعلق به گوادالاخارا (از شهرهای نزدیک مادرید) است تا کارگردانی ایرانی.
دانیل گالیندو  از رادیو ملی اسپانیا: شیفته آن شدم! فرهادی ناامید نمی‌کند. با وجود ذهنیت موجود از فیلم‌های قبلی، بار دیگر هیجان را در یک تریلر حفظ کرده بدون آنکه نیاز به تشکیلات عریض و طویل باشد.
دانیل لوباتو از رسانه لا ناسیون آمریکانا: فیلم را خیلی دوست داشتم. بعید می‌دانم چند جایزه «گویا» به بازیگران تعلق نگیرد. این درام روستایی در عمق بسیار قوی است: روابط بین خانواده‌ها، سرکوفت‌ها، چالش گذشته‌های حل نشده و... فرهادی به نیکی لایه‌های روایت خویش را می‌سازد تا از این راه تماشاگر را جذب کند.


تعداد بازدید :  382