شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
سازمان حمایت:
مردم شکایت کنند تا به گرانی پوشک رسیدگی کنیم

بعد از طی چند هفته از گرانی پوشک و کمیاب شدن یک باره این محصول در سطح بازار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با خونسردی خاص در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت اعلام کرده است که به طور جدی این بازار را پایش می‌کند اما در واقع از مسئولت نظارتی خود شانه خالی کرده است. در بخش دیگر این مصاحبه نیز اشاره شده است پوشک مشمول قیمت گذاری تکلیفی نیست اما در صورت دریافت شکایت و افزایش غیرمتعارف ورود می‌کند.
بنابر این گزارش، خبرگزاری تسنیم درباره این موضوع و سایر موارد افزایش قیمت برای مصاحبه با مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام کرد اما مسئولان این سازمان حاضر به پاسخگویی نیستند، برخی از مدیران این سازمان نیز در پاسخ با تماس هایی تلفنی ابراز می کنند که اجازه صحبت کردن با رسانه‌ها را ندارند. اظهارات اسماعیل مهدی پور مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شاتا به شرح زیر است. مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت گفت: پوشک بچه در سطح فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی خرده فروشی و داروخانه‌ها عرضه شده، اما امکان احتکار و تخلف گرانفروشی از سوی هر یک از عوامل زنجیره توزیع وجود دارد. وی اضافه کرد: پوشک بچه مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی نیست، بنابراین در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت از سوی تامین‌کنندگان یا دریافت شکایت، موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول، به طور متوسط 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید پوشک بچه وارداتی است و برای این منظور جلسه ای با واحدهای تولیدی برگزار شده و بررسی قیمت این کالا با توجه به هزینه‌های متفاوت واحدهای تولیدی در حال پیگیری است .


تعداد بازدید :  726