شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
سخنگوی قوه قضائیه:
سلطان سکه به دلیل خرید سکه محاکمه نمی‌شود

حــجــــت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، در جدیدترین اظهاراتش گفت: «سلطان سکه یا همان «وحید مظلومین» به دلیل خرید سکه محاکمه نمی‌شود.‌ مظلومین به دلیل خرید و فروش عمده و غیرمجاز ارز و خارج‌کردن ارز از کشور محاکمه می‌شود.  البته تعبیر سلطان سکه را درباره این فرد قبول ندارم.»
او در ادامه افزود: در پرونده وحید مظلومین و ماجرای دستگیری میثم رضایی ضابطان دستگاه قضائی مانع از فرار متهمان و همچنین شناسایی رد پاهای متهمان شدند که کاری بسیار بزرگ بود. این در حالی است که کسی نیست که شرایط امروز کشور را نداند اما در این وضع باز هم افرادی پیدا می‌شوند که احتکار و گرانفروشی می‌کنند و افرادی وجود دارند که به یکدیگر ظلم می‌کنند. اژه‌ای درباره سیاست بانک مرکزی در این‌باره گفت: سیاست بانک مرکزی که در این شرایط بدون سقف سکه فروخت، درست نبود؛ خیلی از افراد ممکن است بخواهند سکه را قاچاق کنند و ذخیره کشور را خارج ببرند که این یک بحث است. بحث دیگر این است که اگر فرد منشأ پولش مشکل نداشت و سکه خرید، ما متعرض این افراد نمی‌شویم‌‌. رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد  سخنگوی قوه قضائیه گفت: معاون ارزی بانک مرکزی مورد تحقیق قرار گرفت و رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد که این تحقیقات ادامه دارد و کشف شد. «فردی را سراغ داریم که از بانک ۷‌میلیارد وام می‌گیرد با قرارداد مدنی اما برخلاف قرارداد سکه می‌خرد.» عده‌ای را در بانک مرکزی و وزارت صمت که در وقوع فساد نقش داشتند، دستگیر کردیم و تحقیقات از این افراد برای به نتیجه رسیدن پرونده‌شان ادامه دارد.
 از دانه‌ریزها به دانه‌درشت‌هایی
مثل عراقچی رسیدیم
اژه‌ای در ادامه صحبت‌هایش افزود: تردید نکنید دست بیگانه در برخی گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی وجود دارد. اثبات رابطه بین عوامل داخلی و بیگانه شود، سخت است؛ گاه یک نفر اجیر می‌شود و برخی تصمیم‌سازی برای مدیران می‌کنند اما تا الان در خصوص تصمیم‌سازی قراین و شواهد داریم ولی سوءنیت فرد مشخص نیست. «ما از افراد پایین‌تر به دانه‌درشت‌ها و به نقطه مرکزی می‌رسیم‌. اکنون ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم‌. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم.»


تعداد بازدید :  295