شماره ۱۴۹۵ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور
صفحه را ببند
گپي با مسئول مجمع خيّران چهارمحال و بختياري
جذب خيّران به همت داوطلبان

مشاركت خيّران در توسعه فعاليت‌هاي هلال‌احمر نقش مؤثري دارد. استان چهارمحال و بختياري از توان داوطلبان براي جذب مشاركت خيّران استفاده مي‌كند. در اين‌باره و تأثير خيّران در توسعه فعاليت‌هاي هلال‌احمر با
«سيدسیف علي درگاهي» معاون داوطلبان و مجمع خيّران اين استان گفت‌وگو كرده‌ايم.
 خيران چه تأثيري در توسعه فعاليت‌هاي هلال‌احمر دارند؟
پايه اصلي فعاليت‌هاي جمعيت هلال‌احمر را خيّران تشكيل مي‌دهند. اين افراد در كمك‌رساني به مناطق محروم، توسعه پايگاه‌هاي امدادي، مشاركت مادي و معنوي در حوادث بزرگ و بسياري از فعاليت‌هاي جمعيت هلال‌احمر نقش‌آفريني مي‌كنند. به همين دليل هم مجمع خيّران در تمام استان‌ها تشكيل شد تا فعاليت‌هاي اين افراد سازماندهي بهتري داشته باشد. اين موضوعات نشان‌دهنده تأثير مستقيم خيّران در فعاليت‌هاي ماست.
 براي جذب مشاركت خيّران از ظرفيت‌هاي استاني هم استفاده مي‌كنید؟
جمعيت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختياري با استفاده از ظرفيت بومي، نيروهاي داوطلبي‌اش را تشكيل مي‌دهد. اين نيروهاي داوطلب كه تأثير و اعتبار بالايي در بين قوميت‌هاي مختلف دارند به‌عنوان رابط و وصل‌كنندگان جمعيت با خيّران عمل مي‌كنند. يعني تمام داوطلبان جدا از انجام فعاليت داوطلبانه در زمينه جذب خير هم فعاليت مي‌كنند. اين‌گونه ما در تمام استان حتي در روستاها هم مي‌توانيم از توان خيّران استفاده ‌كنيم.
 چگونه داوطلبان را براي جذب مشاركت خيّران ترغیب کردید؟
لازمه اين موضوع انجام فعاليت روشن و شفاف است كه خوشبختانه داوطلبان در روند كار در جمعيت هلال‌احمر با آن روبه‌رو هستند. جدا از اين داوطلبان به خوبي با كمبودهاي امدادي استان و محروميت‌ها آشنا هستند. چون در ميان مردم زندگي مي‌كنند. اگر هم آشنايي نداشته باشند با حضور در فعاليت‌هاي هلال‌احمر كاستي‌ها را متوجه مي‌شوند. در نهايت يك سؤال برايشان ايجاد مي‌شود كه ما براي همشهريانمان چه بايد انجام دهيم؟ آن وقت مسئولان جمعیت استان با حمايت‌هاي همه جانبه از داوطلبان آنها را براي جذب خيّران ياري مي‌كنند. به‌طوري كه در اكثر برنامه‌هايمان نقش هماهنگ‌كننده را داريم و عمده كارها توسط داوطلبان و خيّران انجام مي‌شود. ما با بهره‌گيري از داوطلبان دايره جذب مشاركت خيّران را گسترده كرده‌ايم. اين‌گونه داوطلبان بزرگان و افراد توانمندي را كه مي‌شناسند مجاب به مشاركت در فعاليت بشردوستانه مي‌كنند.
  چه پروژه‌هايي توسط خيّران استاني در حال اجراست؟
خيران در تمام عرصه‌ها مشاركت دارند. از جمله جمع‌آوري مواد غذايي و توزيع آن در مناطق مختلف. 2پايگاه امدادي توسط خيّران استان در حال ساخت است كه اميدواريم به‌زودي كارشان  را شروع كند.

بخشي از فعاليت‌هاي خيّران چهارمحال و بختياري در سال 1396

 21 پروژه محروميت‌زدايي
 با اعتباري بالغ بر 167ميليون تومان توسط خيّران
 42 كاروان مجهز سلامت
به مناطق محروم
 114 چادر سيار سلامت
 در مناطق محروم توسط خيران
1200 نفر اهدا‌كننده خون
 8هزار بسته غذايي در طرح فرشتگان رحمت...


تعداد بازدید :  115