شماره ۱۴۹۶ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

20 درصد کاهش واردات برنج

 در ۵ ماه ابتدایی سال جاری، ۸۳۸ هزار و ۹۲۷ تن برنج به کشور وارد شده که حکایت از کاهش ۱۹.۶۱ درصدی واردات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. واردات این محصول به ایران ۶.۰۱ درصد از وزن کل و ۴.۵۷ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک‌میلیون و ۴۳ هزار تن برنج وارد شده بود که ۷.۰۴ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود. به این‌ترتیب آمار نشان می‌دهد که واردات برنج نیمه‌سفید شده یا کامل‌سفید شده در پنج‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۹.۶۱ درصد و از لحاظ ارزش ۱۲.۸۹ درصد کاهش یافته است.

14.4 درصد سهم بیمه زندگی از بازار بیمه

 غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به وضعیت نامطلوب بیمه‌های زندگی در ایران از سهم ۱۴.۴ درصدی بیمه زندگی در کل بازار بیمه‌ای ایران خبر داد. او به ایسنا گفت: میزان ضریب نفوذ بیمه زندگی نسبت به ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت پایینی است که باید آن را ارتقا دهیم. رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برای مثال در کشور هند، ضریب نفوذ بیمه ۳.۶۹ و ضریب نفوذ بیمه زندگی ۲.۷۶ است. همچنین ضریب نفوذ بیمه در ایتالیا، ۸.۳۴ و ضریب نفوذ بیمه زندگی در این کشور ۶.۲ است. به گفته سلیمانی، ضریب نفوذ بیمه در انگلستان ۹.۵۸ و ضریب نفوذ بیمه زندگی در این کشور ۷.۲۲ است و این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۲۳ بوده و ضریب نفوذ بیمه زندگی در کشورمان تنها ۰.۳۱ درصد است.

119 پروژه نوسازی در بافت فرسوده

هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای 119 پروژه نوسازی در محله‌های فرسوده خبر داد و گفت: سال گذشته 119 پروژه در بخش‌های بهسازی و آسفالت معابر با متراژ 601 هزار متر مربع و بهسازی مسیل و حاشیه رودخانه، پل عابر پیاده، بهسازی و اصلاح شبکه آب و فاضلاب و اصلاح شبکه روشنایی با متراژ 214.2 کیلومتر - شبکه و مبلغ 732 میلیارد ریال با هدف ارتقای زیرساخت‌های محلات هدف بازآفرینی شهری اجرا شد. او همچنین توضیح داد: در سال گذشته، 24 پروژه با وسعتی بیش از 856 هکتار در حوزه ارتقای فضاهای شهری، محله‌ای و توسعه قلمرو محلات هدف شهری انجام شد. عشایری گفت: از مجموع 66 هزار هکتار جامعه هدف، 33 هزار هکتار مورد مطالعه قرار گرفت و برنامه بازآفرینی برای آن تهیه شد.


تعداد بازدید :  215