شماره ۱۴۹۶ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# توقیف # محصولات_بهداشتی # تهمینه_میلانی # خودسوزی

درپی توقیف نمایش رویای شب تابستان مریم کاظمی، کارگردان این نمایش و سعید اسدی، مدیر مجموعه تئاتر شهر بازداشت شدند. دلیل توقیف نمایش، تیزر پخش‌شده در رسانه‌های اجتماعی از نمایش عنوان شده بود. انتشار خبر این اتفاق سروصدای زیادی در فضای مجازی  به راه انداخت و واکنش‌های مختلفی را هم به‌دنبال داشت. به این ترتیب هشتگ‌های توقیف، مریم کاظمی،‌ سعید اسدی و رویای شب تابستان هم در توییتر ترند شدند.

بحران تولیدکننده‌های محصولات سلولزی – بهداشتی از ابتدای اردیبهشت شروع شد و تا به امروز ادامه دارد و صدای اعتراض مردم هم روزبه‌روز  بیشتر می‌شود. در شرایطی که تا چند روز قبل هشتگ پوشک بچه به دلیل نایابی و گرانی خیره‌کننده در فضای مجازی داغ شده بود‌، حالا نوبت به نوار بهداشتی رسیده است و مردم خواهان شفاف‌سازی درباره این پرونده هستند. مسأله قابل تامل اینجاست که توضیحات مسئولان مربوطه در این زمینه هم اذهان عمومی را به هیچ عنوان راضی نکرده و این بحران ادامه دارد. البته کاربران فعال در شبکه‌های مجازی خواهان برخورد جدی با مافیای احتکارکنندگان و جریان‌هایی هستند که باعث کمبود کالاها و محصولات پرمصرف و حیاتی در جامعه  و گرانی آنها با احتکار و اقداماتی از این قبیل می‌شوند.

مردی که چند روز قبل در مقابل ساختمان شهرداری تهران اقدام به خودسوزی کرده بود به دلیل شدت جراحات و آسیب‌های وارد شده جان خود را از دست داد. نکته قابل تامل اینجاست که بعد از هیاهو و جنجال‌های روز حادثه، مدتی بحث درباره این اتفاق تلخ به کمترین حد خود رسیده بود تا اینکه یکشنبه خبر آمد که فرد مورد نظر جان خود را از دست داد. به دنبال همین اتفاق، توییت‌های زیادی دوباره با موضوع خودسوزی منتشر شد. خیلی‌ها انتقاد داشتند که یک نفر بدون اینکه به خواسته خود برسد و اصلا اتفاق خیلی مهمی رخ بدهد، برای یک اعتراض جان خود را از دست داد.

انگار قرار نیست جنجال‌ها بر سر برگزاری نمایشگاه نقاشی تهمینه تمام شود. این کارگردان سینما در شرایطی نمایشگاه نقاشی خود را برپا کرد که مشخص شد چند اثر او کپی از آثار هنرمندی خارجی است. بعد از اینکه جنجال بر سر این اتفاق به اوج خود رسید، میلانی در واکنش به اتفاقات رخ‌داده اعلام کرد که احتمالا نقاشی اصلی را جایی دیده‌ام و در ناخودآگاهم مانده است و بعد نقاشی را کشیده‌ام. با تمام این حرف‌ها، اگر هشتگ تهمینه میلانی در فضای مجازی به ویژه توییتر را دنبال کنید به خوبی متوجه خواهید شد که مردم تا چه حد در حال انتقاد هستند و از توضیحات این هنرمند قانع نشده‌اند.نمایشگاه هم فعلا لغو شده است و باید دید ادامه این جنجال‌ها به کجا خواهد رسید.


تعداد بازدید :  317