شماره ۱۴۹۶ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
ساخت بزرگترین مزرعه عمودی جهان در دوبی

سی.ان.ان|  کمبود آب در خاورمیانه، خصوصا در امارات متحده عربی و کویت، بسیار جدی است. بنابراین وقتی قرار به کشاورزی باشد، باید رویکرد هوشمندانه‌ای در پیش گرفت. حالا یک سیستم کشاورزی پیشرفته در دوبی طراحی شده که کشاورزی با آب کم در بزرگترین مزرعه عمودی جهان است.
ساخت این مزرعه 13‌هزار مترمربعی با امکانات 40‌میلیون دلاری در ماه نوامبر آغاز خواهد شد. سرمایه‌گذاری مشترکی بین شرکت فناوری کشاورزی «کراپ وان هولدینگ» و شرکت هواپیمایی امارات صورت گرفته تا این مزرعه بتواند 225‌هزار وعده غذایی را در روز تأمین کند. این مزرعه عمودی در فرودگاه بین‌المللی دوبی واقع شده است.
شرکت فناوری کشاورزی «کراپ وان هولدینگ» و شرکت هواپیمایی امارات می‌گویند که این مزرعه عمودی، 99‌درصد کمتر از سیستم‌های مرسوم کشاورزی در زمین‌های کشاورزی آب مصرف می‌کند و وقتی کامل شود، قصد دارد روزانه 6‌هزار پوند (2700 کیلوگرم) محصول تولید کند. این بدان معناست که این مزرعه می‌تواند از دسامبر‌ سال آینده هردو وعده غذایی سالن فرودگاه و داخل هواپیما را تأمین کند.تخمین زده می‌شود که امارات متحده عربی تا 85‌درصد نیاز غذایی خود را وارد می‌کند و فقط‌ درصد کمی از زمین‌های این کشور قابلیت کشاورزی دارند. بنابراین بزرگترین مزرعه عمودی جهان با مصرفی 99‌درصد کمتر از زمین‌های کشاورزی، برای بسیاری از مردم جذاب خواهد بود.
این مزرعه مثل گلخانه‌ای است که 365روز ‌سال را می‌تواند محصول تولید کند. گیاهان به جای خاک در محلول مغذی کاشته می‌شوند و دما و رطوبت گلدان‌ها به دقتی زیاد، کنترل می‌شود تا بازده محصول به حداکثر ممکن برسد. به جای خورشید نیز از نور غیرطبیعی ال.ای.دی استفاده شده است. مرکز کشاورزی «پلنتی» در کالیفرنیا می‌گوید که این مزرعه عمودی دوبی می‌تواند 350 برابر یک زمین کشاورزی که به همان میزان زمین اشغال کرده، تولید محصول کند.

 


تعداد بازدید :  502