شماره ۱۴۹۶ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
ازبکستان - ایران امشب ساعت 20
4 نکته خواندنی از بازی مثلا تدارکاتی!

تیم‌ملی ایران در شرایطی از ساعت 20 امشب به مصاف ازبکستان می‌رود که هنوز قرارداد کی‌روش امضا نشده اما حریف هکتور کوپر بزرگ را در اختیار گرفته است
شهروند| با وجود تمامی نگرانی‌هایی که بعد از جام‌جهانی درباره نحوه آماده‌سازی تیم‌ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا وجود داشت، کی‌روش و شاگردانش از چند روز قبل در تهران کار خود را آغاز کردند و امروز هم در نخستین دیدار دوستانه از ساعت 19:30 در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌روند.
1-ازبکستان با کوپر و لژیونرها: با اینکه چند ماه قبل و در جریان دوران آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی ازبکستانی‌ها تصمیم گرفتند تیم امید خود را به تهران بفرستند و در آن بازی دوستانه یک بر صفر شکست خوردند، این بار آنها با چهره‌ای متفاوت مقابل تیم کی‌روش حاضر می‌شوند. هکتور کوپر، سرمربی مشهور آرژانتینی هدایت ازبکستان را برعهده گرفته و اعلام کرده از تمامی لژیونرها و بازیکنان اصلی تیمش مقابل ایران استفاده می‌کند.
2- تغییرات ترکیب ایران: با اینکه استخوان‌بندی تیم فعلی را تقریبا همان نفراتی تشکیل می‌دهند که در جام‌جهانی به میدان رفتند،‌ احتمالا چند تغییر را در ترکیب تیم کی‌روش خواهیم دید. غیبت گوچی و سردار در خط حمله و همچنین اضافه شدن چند بازیکن جوان مثل صادق محرمی و آرمین سهرابیان به لیست تیم‌ملی می‌تواند تفاوت‌هایی را نسبت به قبل رقم بزند. البته باید دید کی‌روش چه روشی را برای بازی‌های دوستانه در نظر گرفته؛ آیا به ترکیب اصلی و بازیکنان باتجربه میدان می‌دهد یا جوان‌ترها نیز فرصت خودنمایی پیدا می‌کنند.
3- کی‌روش بدون قرارداد روی نیمکت: با اینکه کارلوس کی‌روش با ورودش به تهران خیال همه را بابت ادامه کارش روی نیمکت ایران راحت کرد، اما هنوز قرارداد این مربی پرتغالی با فدراسیون امضا نشده است. سرمربی ایران در نشست خبری قبل از بازی با ازبکستان هم روی این موضوع تاکید کرد: «ما هنوز قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده‌ایم و فقط به یک توافق مثل یک مرد واقعی رسیده‌ایم. فقط باید آن‌ را وارد کاغذ بکنیم، بنویسیم و امضا کنیم.» شاید این مسابقه از معدود بازی‌هایی باشد که کی‌روش در 7‌سال اخیر بدون قرارداد هدایت ایران را برعهده دارد.
4- ازبکستان؛ یادآور آخرین شکست آسیایی: شاید باورش سخت باشد، اما آخرین شکست تیم‌ملی مقابل تیم‌های آسیایی در بازی‌های رسمی به قبل از جام‌جهانی 2014 برمی‌گردد؛ جایی که ازبک‌ها با برد یک بر صفر تهران را ترک کردند. از آن به بعد ایران با هدایت کارلوس کی‌روش در هیچ مسابقه رسمی مقابل تیم‌های آسیایی شکست نخورده و حتی بازی با عراق که منجر به حذف ایران از جام ملت‌های آسیا 2015 شد نیز در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی به پایان رسید.

 


تعداد بازدید :  434