شماره ۱۴۹۶ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
اصلاح، نه! مهار، آری!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس
[email protected]

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری ایران گفته اصلاح نظام بانکی امکان‎پذیر نیست. باید به جای اصلاح، بر روی مهار نظام بانکی فکر کنیم. از دیگر دوستان و مقامات و شهروندان خواستیم اگر مشکلی دارند تعارف را بگذارند کنار و با ما در مورد اصلاح امور در حوزه‎ای که به آن مرتبط هستند صحبت کنند. بعد از خواندن نظرات دوستان شما هم می‎فهمید همه چیز خوب و آرام است و ملالی نیست جز دوری ِ...
یک شهروند نمونه مردمی: با توجه به موج اخیر گرانی‌ها و کاهش قدرت خرید و پول در اختیار مردم، به نظر می‎رسد اصلاح موهای سر اعضای خانواده دیگر امکان‌پذیر نیست و باید بر روی مهار موی سر مردان خانواده فکر کنیم. یک راهش این است که به جای شامپو، پودر رختشویی بخریم و باعث شویم مشکل موی سر با ریزش آن به صورت ریشه‎ای حل شود.
رئیس فدراسیون فوتبال: انگار اصلاح رفتار تماشاچیان امکان‎پذیر نیست. باید به جای اصلاح، روی مهار تماشاگرنماها و تهیه دستبند و ... فکر کنیم.
تماس مجدد رئیس فدراسیون فوتبال: یادم رفت بگم اصلاح قاعده ‎ عدم اجازه ورود بانوان به ورزشگاه امکان‌پذیر نیست و باید به جای اصلاح، روی مهار طرح اجازه ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها اقدام کنیم.
یک مقام مسئول در وزارت ارشاد: من فکر می‌کنم اصلاح نظام ممیزی امکان‌پذیر نیست و باید به جای اصلاح، روی مهار قلم  نویسندگان و ابزار کارگردانان تئاتر و ساز نوازندگان و صدای خوانندگان و گوشِ هنرپیشگان و ... فکر کنیم.
یکی از روسای یکی از بانک‌ها: این طور به نظر می‌رسد که اصلاح نظام اختلاس در بانک‌ها امکان پذیر نیست و باید به جای اصلاح، روی مهار خروجی‌های کشور فکر کنیم که اختلاسگران عزیز فرار نکنند.
یکی از روسای پلیس در یکی از مناطق: انگار اصلاح سیستم مبارزه با سرقت‌ها و زورگیری‌های خیابانی امکان‌پذیر نیست و به جای اصلاح بر روی مهار کسانی که مورد سرقت قرار می‌گیرند فکر کنیم.
مادر دو فرزند: گویا اصلاح نظام تهیه و توزیع پوشک بچه امکان‌پذیر نیست و بهتر است به جای اصلاح، روی مهار سیستم گوارش نوزادانمان فکر کنیم.
مشاور یکی از شهرداری‌های خارج از تهران در حوزه برخورد با حیوانات: از قدیم گفته‌ام که اصلاح رفتارهای بد مردم  با حیوانات امکان‌پذیر نیست و باید روی مهار حیوانات در قفس و گرسنه و تشنه نگه داشتنشان فکر کنیم.
یک نفر موافق کنترل جمعیت: به نظر می‌رسد اصلاح روند کنترل جمعیت امکان‎پذیر نیست و باید به جای وقت گذاشتن روی اصلاح دیدگاه مخالف به طرح افزایش تولید و فروش پراید فکر کنیم.
یک مقام بلندپایه در وزارت نیرو: اصلاح نظام مصرف آب در صنعت، کشاورزی و شرب امکان‌پذیر نیست و باید روی مهار نویسندگان روزنامه شهرونگ فکر کنیم که این قدر آب به مطلبشان نبندند.


تعداد بازدید :  252