شماره ۱۴۹۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور
صفحه را ببند
ماجرای عکسی که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد
امدادگر مهربان با شتر گیرافتاده در سمند

شهروند| عکس گویای تمام ماجرا است. تمام مهربانی‌های مرد امدادگر؛ مردی که سر صحنه تصادف تنها به نجات جان انسان توجه نکرد، جان حیوان حادثه‌دیده هم برایش اهمیت زیادی داشت. شتری که بعد از تصادف با خودروی سمند در حال ناله‌کردن بود و این مرد امدادگر به سراغش رفت، به او آب داد تا شاید سر حال شود. تکنیسین فوریت‌های پزشکی بندرلنگه که عکسش به یک نماد مهربانی در فضای مجازی تبدیل شده و دست به دست می‌چرخد؛ عکسی که در آن شیشه آب را به شتر زخمی می‌خوراند. محمد حسین‌پور که ماموریت اخیرش این روزها مورد توجه مردم بویژه فعالان محیط‌زیست قرار گرفته است، در گفت‌وگویی با خبرنگار «شهروند» از روز حادثه می‌گوید:   
 چند‌ سال دارید؟
37 سال.
 چه شد که سر صحنه آن تصادف رفتید؟
ساعت 14:27 دقیقه بود که به اورژانس ما یعنی فوریت‌های پزشکی رستاق خبر یک تصادف را دادند. حادثه‌ای در جاده بندر لنگه-  پارسیان رخ داده بود. بلافاصله راهی محل حادثه شدیم. به ما اعلام کرده بودند که در این حادثه یک نفر زخمی شده است. برای همین به خاطر بررسی وضع مصدوم به محل رفتیم.
 وقتی به آنجا رسیدید چه شد؟
وقتی به آنجا رسیدیم، متوجه شدیم که راننده یک خودروی سمند با یک شتر تصادف کرده است. راننده زخمی شده بود؛ وضع او را بررسی کردیم. می‌گفت حالش خوب است و نیاز به انتقال به بیمارستان را ندارد. از او یک رضایتنامه بابت حال خوبش گرفتیم.
 شتر در چه وضعیتی بود؟
شتر کاملا وارد خودروی سمند شده بود و در آنجا گیر افتاده بود. کمی زخمی شده بود اما از آن بدتر صدای ناله‌هایش بود. وقتی صدایش را شنیدم، دلم طاقت نیاورد. احساس کردم پیش از رسیدن کمک نیاز دارد که کمی به حال و روزش رسیدگی کنیم. نمی‌دانستم باید چکار کنم. نیروهای امدادی هلال‌احمر پارسیان هم در راه بودند تا این شتر را از خودرو بیرون بیاورند. برای همین مانده بودم چطور می‌توانم به این حیوان بی‌گناه کمک کنم. فقط توانستم شیشه آبی که از  خودروی سمند بیرون افتاده  بود را بردارم و به آن شتر بدهم. وقتی آب را به سمتش گرفتم، همه را خورد. انگار خیلی تشنه بود. بعد از خوردن آب هم صدای ناله‌هایش قطع شد؛ گویا از سر تشنگی ناله می‌کرده است.
 بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟
بعد از آن نیروهای امدادی هلال‌احمر پارسیان از راه رسیدند و با سیم بکسل شتر را از خودرو بیرون آوردند.
 چطور شد که از شما این عکس را گرفتند؟
بچه‌های محیط‌ زیست هم به آنجا آمده بودند. انگار آنها از من عکس را گرفته و منتشر کرده‌اند.
 فکر می‌کردید بعد از این حادثه عکست دست به دست بچرخد؟
من حتی نمی‌دانستم که از من عکس گرفته‌اند. آنها فقط از من تشکر کردند؛ بعدا عکس خودم را دیدم و شوکه شدم. اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که عکسم منتشر شود.
 وضعیت شتر و راننده سمند چه شد؟
راننده سمند که با رضایت خودش رفت. شتر را هم برای درمان بردند.
 چند وقت است که در اورژانس کار می‌کنید؟
از ‌سال 86 به استخدام اورژانس درآمدم؛ 11‌ سال است که کارم همین است.
 تا به حال چنین اتفاقی برایتان پیش آمده بود؟
نه؛ تا به حال به یاری حیوان آسیب‌دیده‌ای نرفته بودم.


تعداد بازدید :  351