شماره ۱۴۹۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

8.6 درصد کاهش سفر خارجی ایرانی‌ها

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرد: سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور در چهارماه نخست امسال ٨.٦‌درصد کاهش داشته است.
او بدون آنکه به جزییات آمار گردشگران خروجی از ایران اشاره کند، به خانه ملت گفت: «براساس آمار مربوط به چهارماه نخست سال، از ابتدای فروردین تا تیرماه، تعداد گردشگر خروجی ٨.٦درصد کاهش داشته که این امر صرفه اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کرده است.»

239 درصد رشد صادرات کاغذ

افزایش قیمت دلار صادرات بسیاری از کالاها را سودآور کرده است، به‌طوری که افزایش صادرات برخی کالاها بازار داخل را با کمبود مواجه کرده است. براساس گزارش گمرک، در سه‌ماه ابتدای امسال  کاغذ و محصولات کاغذی با رشدی ۲۳۹‌درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۶۶‌درصدی در میزان ارزش صادراتی طی سه‌ماهه نخست ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل بیشترین رشد در بخش صنعت را به خود اختصاص داده‌اند.

40 درصد کاهش تولید سیب

رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه دلیل گرانی گوجه‌فرنگی و سیب درختی کاهش تولید است نه صادرات، گفت: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم‌ سال تولید سیب درختی ٤٠‌درصد کاهش یابد. او به مهر گفت: کشت این محصولات در تابستان امسال کاهش چشمگیری داشته، به‌ویژه در گوجه‌فرنگی؛ الان باید وفور گوجه باشد اما این‌چنین نیست و ما شاهد هستیم قیمت هر قوطی رب ٤هزارتومانی نیز به  ١٠هزارتومان رسیده است.


تعداد بازدید :  175