شماره ۱۴۹۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
زنبیل

بدعت تازه در قیمت‌گذاری اجناس
ایسنا| سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران گفت: توزیع کنندگان و دلالان، کالاها را به قیمت درج شده روی آنها یا حتی بالاتر به مغازه‌داران می‌فروشند و آنها هم گاهی مجبورند برای حفظ مشتریان خود، برخی محصولات را به همان قیمت به دست مصرف‌کننده برسانند، چراکه اگر آن را بالاتر از قیمت ثبت شده روی کالا عرضه کنند، گرانفروشی محسوب می‌شود. این درحالی است که بنگاهداران، کالاها را به قیمتی که روی کالا درج شده یا حتی بالاتر از آن در بازار سیاه  به مغازه‌داران می‌فروشند. در این بین برخی مغازه‌داران، برچسب جدید قیمت روی اجناس می‌چسبانند تا این سود صفر شده را به نوعی جبران کنند؛ در صورتی که این موضوع تخلف و ضایع کردن حقوق مصرف‌کنندگان است.

قیمت واقعی آب، قیمت آب معدنی است
مهر| نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران با تاکید بر اینکه قیمت آب‌های بسته‌بندی و معدنی تقریبا به قیمت واقعی نزدیک است اما قیمت آب در شبکه آب و خانگی بلاعوض است، گفت:سال آینده حتما باید در قیمت آب تجدیدنظر شود. او توضیح داد: به هر حال قیمت آب‌های بسته‌بندی و معدنی تقریبا به قیمت واقعی نزدیک است اما قیمت آب در شبکه آب و خانگی بلاعوض است و ۶ ریال برای هر لیتر در برابر ۲ هزار تومان آب بسته‌بندی بسیار ناچیز است، پس این موضوع در پیشنهادات ما لحاظ شده است که برای سال آینده حتما در قیمت آب تجدیدنظر شود.

اجازه صادرات تخم‌مرغ نمی‌دهیم
فارس| رضا ترکاشوند، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: با توجه به شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در یک سال گذشته مجوزی برای صادرات نمی‌دهیم اما به اندازه نیاز داخل توان تأمین تخم مرغ را داریم. ترکاشوند در پاسخ به اینکه قیمت تخم‌مرغ بازهم در سوپرمارکت‌ها روند افزایشی داشته و دانه‌ای ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و در پی آن تا حدی افزایش قیمت نهاده‌ها که عمدتاً از محل واردات تأمین می‌شوند این قیمت منطقی است، اگرچه اکنون هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری کیلویی ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد که شانه‌ای ۱۶ هزار تومان حدوداً تمام می‌شود و مغازه‌داران با محاسبه سود خود آن را شانه‌ای ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان می‌فروشند.

برق صنعت طلا در کیش
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و گوهرسنگ‌ها از 28 آبان تا یکم آذرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر حضور تولیدکنندگان داخلی،  تولیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، تایلند، هند و هنگ‌کنگ نیز حضور دارند و زیباترین و جدیدترین طرح‌های تولیدی صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند. به گفته رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه،  این نمایشگاه در سه گروه «ابزار و تجهیزات و ادوات ماشین‌سازی»، «سازندگان طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی» و «حلقه واسط فروش و بازرگانی» برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر این نمایشگاه با شماره تلفن‌های7- 88346455 ستاد برگزاری نمایشگاه تماس بگیرند.


تعداد بازدید :  178