شماره ۱۴۹۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# حب_الحسین(ع)_یجمعنا # چالش_عکس_بچگی # شفافیت_آرا_مجلس # پرسپولیس #استقلال

در ادامه سلسله توییت‌هایی که در ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی داغ می‌شود، حالا چند روزی است که کاربران برای انتشار نظرات خود مربوط به ایام عزاداری از هشتگ #حب_الحسین_یجمعنا استفاده می‌کنند. نکته قابل تامل اینجاست که اکثر کاربران توییت‌هایی معنادار نیز با پرداختن به پیام‌های مربوط به تلاش امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر منتشر می‌کنند.

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توییتر دنیای عجیب و جالبی دارند. هر از گاهی چالشی داغ می‌شود و مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و همه در راستای چالش مورد نظر توییت یا عکس منتشر می‌کنند. در چند روز گذشته چالش عکس بچگی در توییتر داغ شده و در کمال تعجب هشتگ این چالش در این شبکه ترند شده است. کاربران با انتشار عکس‌هایی از زمان کودکی خود درباره گذر زمان و تغییر چهره توییت منتشر می‌کنند.
 
با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری بازی برگشت حساس استقلال مقابل السد و پرسپولیس مقابل الدحیل در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، هشتگ‌های پرسپولیس و استقلال در توییتر داغ شده‌اند و طرفداران این تیم‌ها توییت‌های زیادی در رابطه با شرایط تیم‌های خود و مسابقه بسیار سختی که در انتظار آنهاست، انتشار می‌دهند. جالب اینجاست که در چنین فضایی بررسی مجموع توییت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که امیدواری هواداران پرسپولیس برای صعود با توجه به نتیجه و عملکرد بازی رفت به مراتب بیشتر از استقلالی‌هاست. آبی‌پوشان بازی رفت را در حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3 بر یک به السد واگذار کردند و قطعا کار بسیار سختی در دوحه پیش رو خواهند داشت. پرسپولیس اما در قطر مقابل تیم قدرتمند الدحیل در شبی که اصلا مستحق باخت نبود با یک گل شکست خورد. از همین حالا همه توجه فوتبال ایران به دو بازی بزرگ و سرنوشت‌ساز روز دوشنبه است. در چنین شرایطی بازار کُری‌خوانی بین هواداران پرسپولیس و استقلال هم داغ است. با دنبال کردن این هشتگ در جریان واکنش‌های هواداران قرار خواهید گرفت.
 
بحث درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس همچنان داغ است و عموم مردم خواهان تصویب قانونی هستند که مقدمات شفاف‌سازی درباره جزییات رأی‌گیری‌های صورت‌گرفته در بهارستان را به آنها نشان بدهد تا بدانند نمایندگانی که به آنها رأی داده‌اند در زمینه رأی‌گیری پیرامون مسائل مهم چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند. جالب اینجاست که برخی نمایندگان از جمله جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در توییتی اعلام آمادگی کرده است که آماده انتشار آرای خود است. به‌جز قدوسی، 72 نماینده مجلس دیگر هم برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.


تعداد بازدید :  322