شماره ۱۴۹۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
حضور «لوریس چکناواریان» در مراسم اکران مستند زندگی‌اش
خودم را کشتم که خوب بازی کنم تا کارگردان‌ها باز هم پیشنهاد بدهند

شهروند| نتیجه یک شب‌نشینی ساده «آبتین بکتاش»، کارگردان و مستندساز با «لوریس چکناواریان» شد پیشنهاد ساخت مستند سینمایی «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به او و البته موزه موسیقی. او در این فیلم مستند سعی کرده انسان درون «لوریس چکناواریان» را به نمایش بگذارد.
کارگردان مستند سینمایی «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» در مراسم اکران و نقد و بررسی آن گفت که با توجه به ویژگی‌های شخصیتی آقای چکناواریان توانستم به سرعت با ایشان دوست شوم و ارتباط خوبی برقرار کنم: «ساختن فیلم از لوریس به چند دلیل سخت بود، از جمله این‌که بسیاری از آرتیست‌های ایرانی هنگام ساخت مستند یا پرتره تلاش می‌کنند چهره منزه‌تری از خود به بیننده ارایه دهند، اگر چه لوریس یکی از آزادترین افرادی بود که در جلوی دوربین من قرار گرفت.»
ظاهرا چکناواریان برای ساخت این مستند که تنها 15 میلیون تومان از سوی موزه موسیقی بودجه داشت است، همکاری خوبی کرده است. بکتاش هم می‌گوید که لوریس در فیلم همان آدمی است که در بیرون است؛ غروری ندارد و طناز است: «نمی‌خواستم مچ لوریس را بگیرم یا او را به چالش بکشم، بلکه می‌خواستم زیباتر از آن‌چه در بیرون  می‌بینیمش در فیلم او را ببینیم. لوریس زندگی شلوغی ندارد. او خلوت خاص خود را دارد و بدون سروصدا به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، گرچه خونگرم است و مردم را دوست دارد.» لوریس چکناواریان هم در این‌باره گفت که فیلم را دیده و خوشحال شده است: «خودم را در این مستند کشتم که خوب بازی کنم تا یک کارگردان به من پیشنهاد بدهد در فیلمش بازی کنم، ولی هنوز هیچ کارگردانی به من پیشنهاد نداده و اگر کارگردان‌هایی هستند که حاضرند من در فیلم‌هایشان بازی کنم، من در این زمینه آمادگی دارم.»


تعداد بازدید :  330