شماره ۱۴۹۹ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور
صفحه را ببند
در جلسه روسای جمعیت‌های ملی ایران و افغانستان بررسی شد
ایجاد دفتر نمایندگی هلال‌احمر ایران در افغانستان

جلسه مشترک روسای جمعیت هلال‌احمر ایران و افغانستان در کابل برگزار شد و طرفین در این جلسه درباره اصلاح تفاهمنامه براساس شرایط و نیازهای جدید به بحث و تبادل نظر پرداختند. مذاکره درباره امضای تفاهمنامه مشترک برای همکاری در ساخت بیمارستان و ایجاد دفتر نمایندگی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود. دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدار با اشاره به اینکه این جمعیت از گذشته در ولایات قندهار و نیمروز افغانستان مراکز درمانی داشته است، گفت: این مراکز خیلی موثر و فعال نبوده‌اند، لذا در این سفر به منظور فعالیت بیشتر و موثرتر این مراکز مذاکره خواهیم کرد و هلال‌احمر ایران به‌عنوان یک نهاد مستقل آماده ارایه کمک‌های بشردوستانه بخصوص در زمینه ایجاد مراکز درمانی و راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی برای مردم افغانستان است. عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان هم در این دیدار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با مردم و حکومت افغانستان در عرصه‌های مختلف به ویژه بهداشت و آموزش و پرورش قدردانی کرد. وی گفت: دو کشور از روابط و مناسبات خوبی برخوردار هستند و انتظار می‌رود با امضای توافقنامه‌های تازه این روابط هرچه بیشتر گسترش یابد. رئیس اجرائیه افغانستان با اشاره به میزبانی خوب ایران از میلیون‌ها مهاجر افغانستانی خاطرنشان کرد: افغانستان آمادگی دارد تا تسهیلات لازم را برای کار مشترک جمعیت‌های هلال‌احمر افغانستان و ایران فراهم کند تا در برنامه‌های مشترک و همکاری‌های دو نهاد وقفه‌ای به‌وجود نیاید.
گفتنی است، بیش از 2 میلیون پناهجوی افغانستانی در ایران هستند و هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی خدمات متعددی به آنها ارایه می‌کند.
درخواست افغانستان برای راه‌اندازی و مدیریت مرکز توانبخشی و توان‌افزایی هلال‌احمر کابل
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه سفر به کابل با وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار دکتر علی‌اصغر پیوندی با محترم فیض‌الله ذکی بر گسترش همکاری‌ها در زمینه آموزش و توان‌افزایی نیروهای هلال‌احمر افغانستان تاکید شد.
دکتر پیوندی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هلال‌احمر ایران در زمینه‌های مختلف گفت: میان دو کشور ایران و افغانستان اشتراکات بسیاری در زمینه همجواری، همزبانی و علایق فرهنگی وجود دارد، لذا هلال‌احمر ایران آماده است تا تجربیات و توانمندی‌های خود را در اختیار هلال‌احمر افغانستان بگذارد و توانمندی‌های نیروهای این جمعیت را در حوزه‌هایی که هلال‌احمر ایران توانمند است، افزایش دهد.
محترم فیض‌الله ذکی ، وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین افغانستان هم با تشکر از همکاری‌های هلال‌احمر ایران با افغانستان گفت: نیاز داریم نیروهای هلال‌احمر افغانستان از آموزش‌های تخصصی هلال‌احمر ایران بهره‌مند شوند و شاهد افزایش توانمندی این جمعیت باشیم.
وی با اشاره به جنگ و خسارات ناشی از آن و شیوع معلولیت در این کشور اظهار کرد: هلال‌احمر افغانستان یک مرکز توانبخشی به نام پیامبر اعظم (ص) دارد که سابق بر این از سوی بهزیستی کشور اداره می‌شد که اکنون غیرفعال است، لذا علاقه‌مندیم تا هلال‌احمر ایران در راه‌اندازی و مدیریت این مرکز به ما کمک کند.


تعداد بازدید :  610