شماره ۱۵۰۰ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
اوباما: مردم آمریکا بیدار شده‌اند!

باراک اوباما بار دیگر در سخنرانی در کلیولند از رأی‌دهندگان آمریکایی خواست پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. انتخابات میان‌دوره‌‌ای آمریکا در ماه نوامبر برگزار می‌شود که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند در این انتخابات اکثریت سنا و کنگره آمریکا را به دست بگیرند.
اوباما در سخنرانی‌اش در کلیولند گفت: «در ماه نوامبر ما یک‌بار دیگر این شانس را داریم که عقلانیت را به سیاست‌ بازگردانیم. باید بالانس قدرت را بار دیگر به نفع مردم آمریکا برگردانیم، چراکه شما تنها کسانی هستید که می‌توانید بر سیاست‌های بد نظارت کنید.»
اوباما در ادامه گفت: «من باید مشارکت کنم. مهمتر از این، شما باید در این انتخابات مشارکت کنید.»
اوباما چند صباحی بعد از خروجش از کاخ سفید سکوت پیشه کرده بود، اما اخیرا یک ماهی می‌شود که در گوشه و کنار سخنانی مطرح می‌کند. آخرین‌بار او نوک پیکان انتقاداتش را به سمت ترامپ گرفت و البته ترامپ نیز در پاسخ، سخنان اوباما را کسل‌کننده و خواب‌آور توصیف کرد.
برخی از تحلیلگران معتقدند که اوباما به تحرکات سیاسی خود به نفع دموکرات‌ها تا انتخابات ششم نوامبر ادامه خواهد داد. هنوز هم برخی از تحلیلگران معتقدند که میزان محبوبیت اوباما بسیار بیشتر از دونالد ترامپی است که اکنون بر صندلی کاخ سفید تکیه زده است. اوباما درباره انتخابات پیش رو گفته است: «من بسیار امیدوارم، چراکه می‌بینم مردم آمریکا بیدار شده‌اند.»

 


تعداد بازدید :  196