شماره ۱۵۰۰ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
زنبیل

رشد قیمت ۸گروه مواد خوراکی
مهر| بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به شانزدهم شهریور را اعلام کرد که طی آن قیمت ۸ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و دو گروه کاهش یافت. در هفته منتهی به شانزدهم شهریور ماه نرخ تخم‌مرغ ۲.۴ درصد، برنج ۰.۱ درصد، حبوب ۰.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۵.۱ درصد، گوشت قرمز ۱.۱درصد، قند و شکر ۱.۶ درصد، چای ۰.۲‌درصد و روغن‌نباتی ۰.۵‌درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ میوه‌های تازه ۱.۱‌درصد و گوشت مرغ ۶.۹‌درصد کاهش یافت. قیمت گروه لبنیات نیز ثابت ماند. همچنین قیمت خُرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به شانزدهم شهریورماه نسبت به هفته مشابه ‌سال قبل ۳۸.۳ درصد، تخم‌ مرغ ۵۸.۳ درصد، برنج ۱۲.۵ درصد، حبوب ۳.۹ درصد، میوه‌های تازه ۹۰.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۴۱.۴ درصد، گوشت قرمز ۳۷.۱ درصد، گوشت مرغ ۲۶.۲ درصد، قند و شکر ۲۵ درصد، چای ۲۲.۸‌درصد و روغن‌نباتی ۱۱.۳‌درصد رشد داشت.

قیمت اتو 3 برابر شد
تسنیم| از ابتدای‌ سال تاکنون قیمت لوازم خانگی خارجی ۳۰۰‌درصد و قیمت لوازم خانگی ایرانی ۱۴۰‌درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع با توجه به افزایش قیمت ارز برای تولیدکنندگان راضی‌کننده نبوده و بازار هر روز با فهرست جدید قیمت‌ها روبه‌رو است. بر اساس اعلام فعالان این بازار از ابتدای‌ سال تاکنون قیمت لوازم خانگی خارجی 300‌درصد و قیمت لوازم خانگی ایرانی 140‌درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع با توجه به افزایش قیمت ارز برای تولیدکنندگان راضی‌کننده نبوده و بازار هر روز با فهرست جدید قیمت‌ها روبه‌رو است. قیمت‌ها درحالی افزایش پیدا کرده که در بازار قیمت یک اتوی دستی از 250‌هزار تومان به 750‌هزار تومان رسیده و هیچ‌کسی هم نظارتی بر بازار ندارد.

بلاتکلیفی نرخ بلیت اتوبوس در اربعین
ایلنا| رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی اتوبوسرانی اعلام کرده اولویت ناوگان جاده‌ای با 16‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس جابه‌جایی زائران اربعین حسینی است و هیچ شهری با کمبود اتوبوس برای جابه‌جایی زائران مواجه نخواهد شد. احمدرضا عامری همچنین درباره احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین حسینی گفته است: «هنوز هیچ پیشنهادی مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین را به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارایه نکرده‌ایم.‌ سال گذشته قیمت بلیت تا 50‌درصد افزایش یافت، اما امسال هنوز دراین‌باره تصمیمی گرفته نشده است.»
 
هجوم دلال‌ها به بازار ظروف یکبار مصرف
ایلنا| رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یک‌بارمصرف گفت:  «اوج کار صنف ما در این ماه؛ در بازار داخلی و ماه صفر؛ برای صادرات است، اما به دلیل افزایش قیمت‌ها، در روزهای ابتدایی ماه محرم فروش نسبت به‌ سال گذشته کمتر شده است.» حمید صمدی گفته است: ‌درصد زیادی از این افزایش قیمت به دلیل کمبود عرضه در بازار است، درحالی‌که قیمت‌ها آنچنان در بورس افزایش نداشته، اما این بازار آزاد و دلال‌ها هستند که قیمت را هر روز تغییر می‌دهند. من به‌عنوان یک تولید‌کننده ماهانه 7‌هزار تن سهمیه دارم، اما در این ماه تنها 11 تن توانستم از بورس خریداری کنم و باقی آن را مجبور هستم از بازار آزاد بگیرم. متاسفانه حضور دلال‌ها در این بازار ضربه بزرگی به ما زده است.»


تعداد بازدید :  277