شماره ۱۵۰۰ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
پویشی که برای به تصویر کشیدن رابطه مردم و روحانیون به راه افتاده است
یادش به‌خیر حاج‌آقا

پویش‌های مجازی انواع مختلفی دارند، در بعضی از آنها مردم همدیگر را به انجام کاری خاص دعوت می‌کنند و در بعضی دیگر به انجام دادن کار خاص دیگری. از همه پویش‌هایی که هر روز در فضای مجازی راه می‌افتد، چند تایی حسابی می‌گیرند و سروصدا راه می‌اندازند. به نظر می‌رسد پویشی که می‌خواهیم از شروع‌شدنش خبر بدهیم، با توجه به محتوایی که دارد، تبدیل به یکی از همان پویش‌ها بشود. در پویش #منو_حاج_آقا قرار است مردم خاطراتشان در  برخورد با روحانیون را در شبکه‌های مجازی منتشر کنند و این‌طور به نظر می‌رسد که باید شاهد تعریف انواع و اقسام خاطره‌ها بود. حسن صدرایی‌عارف که از طریق خبرگزاری حوزه پویش را کلید زده است، در مورد آن می‌گوید: «از 21شهریور 97 پویشی تحت عنوان «من و حاج‌آقا» شروع به کار کرده است که طی آن، همه‌ اقشار جامعه می‌توانند خاطرات خوب و اتفاقات مثبتی را که با روحانی مسجد محله یا هر روحانی و طلبه دیگر دارند، به صورت مکتوب، فیلم یا عکس ارسال کنند.»
او ادامه می‌دهد: «از آنجا که در ایام محرم و صفر، روحانیون به دلیل انجام تبلیغ در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف حضور دارند و در این ایام، این قشر بیشتر بین مردم هستند، به تصویر کشیدن و به‌طورکلی به نمایش گذاشتن خاطرات خوب و مثبت بین مردم و روحانیت تاثیر متفاوتی نسبت به دیگر ایام دارد. این پویش تا آخر ماه صفر ادامه دارد و در ماه ربیع‌الاول طی مراسم جشنی، ویدیوها و تصاویر برگزیده به نمایش گذاشته خواهد شد.»
قبلا هم خبرگزاری حوزه و چند صفحه مجازی پرمخاطب، ‌پویش‌های مشابهی برگزار کردند، مثل پویش «صریح و بی‌پرده»، «اگر من جای رئیس تبلیغات بودم» و «هر طلبه یک پیشنهاد» و... که البته تمام آنها ویژه طلاب و روحانیون و با هدف حضور موثرتر آنها در فضای مجازی طراحی شده بودند، اما پویش اخیر تمام مردم را دعوت می‌کند و ارتباط آنها با روحانیت را به تصویر می‌کشد. تا لحظه‌ای که این گزارش نوشته می‌شود، یعنی یکی دو ساعت بعد از راه افتادن پویش، نزدیک به 10نفر در آن شرکت کرده‌اند. نکته جالب در مورد کسانی که در پویش من و حاج‌آقا مشارکت کرده‌اند این است که بیشتر آنها از اعضای خانواده روحانیون و طلبه‌ها بوده‌اند و به نظر می‌رسد در مورد این پویش هم اول خانواده طلاب پیشقدم شده‌اند. بیشتر تصاویر خانوادگی است و در آنها از سجایای اخلاقی عضو روحانی یا طلبه خانواده گفته شده است. حالا باید دید مردم عادی چطور از چنین پویشی استقبال می‌کنند.


تعداد بازدید :  944