شماره ۱۵۰۰ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
اشتباه محاسباتی روزنامه جمهوری اسلامی و پیمان معادی
خرید شرکت لامبورگینی ایده چه کسی بود؟

پیمان معادی، بازیگر معروف سینما که به نظر می‌رسد از هجوم مردم برای خرید محصولات سایپا در همان مدت زمان محدودی که سایت این شرکت باز شد، حسابی عصبانی بوده، یک استوری روی صفحه اینستاگرامش منتشر شد و در آن نوشت: «با پولی که مردم به حساب شرکت سایپا ریختند، می‌شود یکی از شرکت‌های بنز، لامبورگینی، فیات یا تویوتا را خرید. چند روز پیش در یک دقیقه زمان، 6‌میلیون نفر به حساب شرکت سایپا پول منتقل کردند. هر نفر 25‌میلیون تومان، یعنی 150هزار‌میلیارد تومان. اگر ارزش فعلی بازار آزاد دلار را اعمال کنیم، می‌شود به عبارتی 13‌میلیارد دلار و اگر ارزش فعلی دلار در بازار مبادلاتی را اعمال کنیم، می‌شود 19‌میلیارد دلار و اگر قیمت دلار دولتی حساب کنیم، می‌شود 35‌میلیارد دلار.»
البته محتوای این استوری برگرفته از متنی بوده که در روزنامه جمهوری چاپ دیروز منتشر شد. نویسنده این مطلب علاوه بر حساب‌وکتابی که معادی از آن استفاده کرده،‌ ایده دیگری هم داشته است. او نوشته: «اگر ملت بخواهند در یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور سهیم باشند با همین مبلغ پول می‌توانستند یکى از شرکت‌های بنـــز، BMW، لامبورگینی، شورولت، فورد، GMC، تویوتا، KIA  و فیات را به‌طور کامل خریداری و به صورت سینه‌‌خیز به ایران احضار کنند..! که ضمن اشتغالزایی کل بیکاران جوان متخصص و تحصیلکرده ایران، ضمن کسب سود کلان، رونق کامل می‌شد و دغدغه حداقل دستمزد را هم نداشتیم...
ولی صد افسوس که ملت به این‌گونه مسیر‌های رشد توجه نمی‌کنند و پول‌های خود را به جیب سایپا سرازیر می‌کنند که تابوت خود را پیش‌خرید کنند. از این موضوع غافل بودند که سایپا با همین پول می‌تواند ۱۵ بار شرکتش را شخم بزند و از نو بسازد. تولید نه (۹)‌ سال شرکت پیش‌فروش شد و زمان تحویل هم به نرخ روز محاسبه قیمت انجام می‌شود. کلاه از این گشادتر..!» ناگفته پیداست که وقتی چنین ادعایی اول از سوی یک روزنامه و بعد یکی از سلبریتی‌ها مطرح شود، مردم هم در بازنشرش شک به دلشان راه نمی‌دهند و همین می‌شود که در کمتر از 12 ساعت بسیاری از کانال‌ها و گروه‌ها و صاحبان حساب‌های کاربری این حساب‌وکتاب را منتشر کردند. درحالی‌که شرکت سایپا کلا 50‌هزار خودرو را پیش‌فروش کرده که با پول آن سهم کوچکی از شرکت لامبورگینی را هم نمی‌شود خرید.


تعداد بازدید :  308