شماره ۱۵۰۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
با مواد طبيعي مراقب ناخن‌هايتان باشيد

ناخن‌ها از لایه‌های کراتین ساخته شده‌اند و عدم‌ مراقبت صحیح ناخن‌ها مثل زیاد به آب‌زدن یا استفاده مداوم لاک باعث مي‌شود ضعیف و شکننده شوند. برای تقویت ناخن‌ها باید سبک زندگی سالمی داشته باشید، برنامه غذایی خودتان را تغییر دهید و به ناخن‌ها رسیدگی کنید. در اینجا چندین روش برای تقویت و رسیدگی به ناخن‌ها آورده‌ایم.
روغن‌زیتون
روغن زيتون بيشترين تاثير را در تقويت ناخن‌ها دارد، آن‌هم با رطوبت‌رساني به ناخن‌ها و نرم‌كردن كوتيكول‌ها. روغن زيتون را مي‌توانيد به چند روش استفاده كنيد؛ ناخن‌ها را با روغن ماساژ دهيد و 15دقيقه بعد بشوييد. اين كار را مي‌توانيد 2 تا 3بار در روز تكرار كنيد، البته مي‌توانيد روغن زيتون را با آبليمو تركيب كرده و با گوش‌پاك‌كن به ناخن‌ها بماليد؛ بهترين روش اين است كه اين كار را زمان خواب انجام دهيد تا محلول تا صبح روي ناخن‌هايتان بماند و صبح‌ ناخن‌ها را با آب‌گرم بشوييد.   
چای سبز
چاي سبز يكي از گياهان مفيد براي سلامت است و بيشتر افراد براي از بين‌بردن چربي‌هاي بدن آن را استفاده مي‌كنند اما شايد كمتر كسي از اين مسأله باخبر باشد كه آنتي‌اكسيدان موجود در چاي سبز براي جلوگيري از شكنندگي ناخن‌ها مفيد باشد و ناخن‌ها را تقويت كند، البته چاي سبز از زردشدن ناخن‌ها هم جلوگيري مي‌كند. چاي سبز را دم كرده و بگذاريد سرد شود بعد از آن ناخن‌هايتان را داخل آن قرار دهيد. اين كار را مي‌توانيد دوبار در هفته به مدت 10 الي 15دقيقه انجام دهيد. روش بعدي اين است كه چاي سبز را با نمك و چند قطره روغن جوانه گندم مخلوط كنيد و براي 5دقيقه ناخن‌هايتان را درون آن بگذاريد و بعد با يك دستمال خشك ناخن‌هايتان را پاك كنيد. اين كار را مي‌توانيد دوبار در هفته انجام دهيد.  
روغن درخت چای
اين روغن هم براي تقويت ناخن‌ها بسيار موثر است. واقعيت امر اين است كه روغن درخت چاي با خاصيت ضدعفوني‌كنندگي باعث مي‌شود شكنندگي و ضعف ناخن‌ها برطرف شود. روغن درخت چاي را در كمي آب‌ گرم بريزيد و براي 3دقيقه ناخن‌هايتان را درون آن قرار بدهيد. اين كار را مي‌توانيد هرچند مرتبه در هفته تكرار كنيد.  
بذرکتان
بذركتان يكي از مواد طبيعي است كه عناصری همچون ويتامين ب، منيزيم، پتاسيم، ليسيتين، زينك و پروتیين را در خود جاي داده است؛ عناصري كه بي‌شك براي سلامت و زيبايي ناخن‌ها مهم و حياتي هستند، البته اسيدهاي چرب امگا3 هم يكي از عناصر بذركتان است كه براي سلامت ناخن ضروري است.
ویتامین E
اين ويتامين را مي‌توان يكي از تقويت‌كننده‌هاي ناخن ناميد. اين ويتامين باعث مرطوب و سالم‌ماندن ناخن‌ها مي‌شود. كپسول‌هاي ويتامين ‌E را بشكنيد و با روغن آن ناخن‌ها را ماساژ بدهيد. اين كار را مي‌توانيد هرشب انجام دهيد.  
سركه سيب
سركه سيب سرشار از منيزيم، پتاسيم، كلسيم و آهن است. براي استفاده از سركه سيب بهتر است هر روز 5 الي10دقيقه ناخن‌هايتان را درون سركه سيب بگذاريد. تكرار اين كار طي چند هفته مي‌تواند به شما كمك كند که ناخن‌هاي سالم‌تري داشته باشيد.  
روغن نارگيل
اين روغن هم برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت‌های کوتیکول و قارچ ناخن مفید است. شب‌ها قبل از خواب ناخن‌ها و دست‌ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید. در روشی دیگر 1/4 فنجان روغن نارگیل ارگانیک، 1/4 فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم ترکیب کنید و حدود 20ثانیه گرم کنید و سپس ناخن‌های خود را به مدت 15دقیقه در آن بگذارید. این روش‌ها را هرشب تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.
وازلين
يكي ديگر از مواد مفيد براي ناخن‌ها وازلين است. وازلين مي‌تواند باعث تقويت ناخن‌هاي دست‌وپای شما شود. در واقع وازلين ناخن‌هاي شما را سفت و محكم مي‌كند، البته فراموش نكنيد بعد از استفاده از وازلين دست‌هايتان را با آب‌ و صابون بشوييد.


تعداد بازدید :  116