شماره ۱۵۰۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
چه کفشی بخریم؟

شهروند| مرتضی عزیزیان، فیزیوتراپیست است. او برای جلوگیری از کمردرد و بیماری‌های عضلانی و اسکلتی چند توصیه برای خرید کفش مناسب دارد.
 مهمترین ویژگی یک کفش راحت، انعطاف‌پذیری مناسب آن است.
 کفشی مناسب است که پنجه‌اش پهن باشد و پاشنه آن هم حدود 2.5 تا 3 سانتی‌متر باشد.
 استفاده طولانی‌مدت از کفش‌های پاشنه بلند آسیب‌زاست؛ پاشنه بلند کفش می‌تواند باعث افزایش قوس کمر شده و دردهایی را در ناحیه کمر و زانو ایجاد کند، همچنین استفاده طولانی‌مدت از این کفش‌ها می‌تواند منجر به آرتروز کمر و زانو شود.
 استفاده از کفش‌های تخت هم با توجه به فشاری که به پاشنه پا وارد می‌کنند، توصیه نمی‌شود، چراکه این کفش‌ها منجر می‌شوند توزیع وزن بدن بر روی قسمت‌های مختلف پا به درستی صورت نگیرد.
 استفاده از کفش با طول پاشنه مناسب هم برای مردان ضروری است، پاشنه کفش مردان باید حدود
2.5 سانتی‌متر و پاشنه کفش زنان باید حدود 3 سانتی‌متر باشد.
 کفش باید متناسب با اندازه پا خریده شود، اندازه کفش نباید آن‌قدر تنگ باشد که به قوس، عضلات و عصب پا فشار بیاورد، همچنین نباید در حدی گشاد باشد که به راحتی از پا دربیاید. کفشی مناسب است که به‌طور دقیق اندازه پای فرد باشد.
 افرادی که کمر درد دارند، باید حواسشان باشد که اندازه پاشنه کفش، مناسب باشد و به هیچ وجه از کفش‌های کهنه استفاده نکنند.
 جنس کفش باید طوری باشد که به پا اجازه تعریق و تنفس را بدهد، به همین دلیل کفش‌هایی از جنس چرم طبیعی بهترین نوع کفش هستند.
 هیچ وقت از کفش‌های پلاستیک استفاده نشود.
 بهترین زمان خرید کفش پایان روز است، چراکه در عصر اندازه پا به بزرگترین حد خود می‌رسد و پا حدود نیم تا یک سانتی‌متر بزرگ‌تر می‌شود، به همین دلیل اگر کفشی صبح خریداری شود، ممکن است برای پا تنگ باشد.
منبع:   ایسنا


تعداد بازدید :  316