شماره ۱۵۰۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
متهمان اعتراف کردند اما علت حریق عمدی هنوز معلوم نیست!

شهروند| دو متهم در پرونده حریق عمدی در یک مغازه تأسیساتی در منطقه مرزداران  دستگیر شدند. دوم شهریورماه امسال وقوع آتش‌سوزی در یک مغازه تأسیساتی به ایستگاه آتش‌نشانی منطقه ۱۰ و کلانتری ۱۳۹ مرزداران اعلام شد. با حضور ماموران در محل و پایان عملیات اطفای حریق، تیم کارشناسی سازمان آتش‌نشانی با حضور در محل آتش‌سوزی اعلام کرد که آتش‌سوزی عمدی بوده است؛ به همین دلیل پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمـدی در کلانتری ۱۳۹ مرزداران تشکیل شد و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل آتش‌سوزی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته محدوده‌ آتش‌سوزی را بررسی کردند. در بررسی تصاویر مشخص شد دو سرنشین یک خودرو پراید هاچ‌بک سفیدرنگ با صورت‌های پوشیده ابتدا شیشه‌های مغازه را تخریب کردند؛ در ادامه با پاشیدن مایع آتش‌زا به داخل مغازه آن را به آتش کشیدند و به سرعت از محل خارج شدند.
با به دست آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان به تحقیق از صاحب مغازه پرداختند و در تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی تعدادی از همکاران و بستگان صاحب مغازه شدند که همگی آنها دارای خودرو‌های پراید هاچ‌بک بودند. در شرایطی که صاحب مغازه تأسیساتی به کارآگاهان گفته بود که با هیچ کس اختلاف شخصی یا مالی ندارد، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی یکی از دوستان خانوادگی مالباخته به هویت جواد شدند که تحقیقات پلیسی نشان از مشارکت مستقیم وی در آتش‌سوزی داشت. به این ترتیب طی هماهنگی با بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۲ تهران، متهم در 24 شهریورماه دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. جواد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با آتش‌سوزی عمدی مغازه‌ مالباخته شد، اما در ادامه به ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفی یکی از دوستانش به نام علیرضا صراحتا گفت که آتش‌سوزی مغازه توسط هر دو نفر آنها انجام شده است که در ادامه علیرضا نیز در محدوده بازار مولوی دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. متهمان در تحقیقات اولیه به آتش‌زدن مغازه اعتراف کردند، اما درباره انگیزه اقدام خود تاکنون سکوت و در تحقیقات جداگانه اظهارات متفاوتی را در این‌باره بیان کرده‌اند. تحقیقات از آنها برای مشخص‌شدن علت اصلی آتش‌سوزی در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته است. این تحقیقات در مراحل مقدماتی قرار دارد.


تعداد بازدید :  344