شماره ۱۵۰۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

24 درصد انرژی با حمل و نقل هدر می‌رود

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: اگر وزارت نفت پول داشت همه نیسان‌های آبی را می‌خرید تا نه انسان‌ها در جاده‌ها کشته شوند و نه مصرف سوخت تا این حد افزایش یابد. دلاویز بیان کرد: درسال 94 ، 304 میلیون بشکه معادل نفت خام که بیش از 24 درصد مصرف نهایی انرژی کشور (هزار و 264 میلیون بشکه) است، در بخش حمل و نقل مصرف شده که یک برنامه‌ریزی جدی برای کاهش نیاز دارد.

7 قلم کالا ممنوع الخروج شد!

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد صادرات ۷ قلم کالا از جمله مرغ زنده و گوشت مرغ و همچنین انواع لاستیک سبک و سنگین تا اطلاع ثانوی و در راستای تنظیم بازار داخلی ممنوع شد. علی اکبر شادمانی، مدیر دفتر صادرات گمرک در بخشنامه‌ای اجرایی به گمرکات کشور اعلام کرد: صادرات انواع دفترچه مشق و حسابداری، شکر خام و شکر سفید، جوال و کیسه برای بسته‌بندی، انواع پودرهای مشتقات شیر، آب پنیر، کازلین، انواع لاستیک سبک و سنگین و مرغ زنده و گوشت مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

10 میلیون نفر سبد کالا می‌گیرند

احمدی میدری، معاون وزیر رفاه گفت: در طرحی که از طرف این وزارتخانه به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال‌ شده، قرار است به زودی کالا کارت جهت تامین کالای اساسی به مردم داده شود. میدری گفت: قرار است همان کارت‌ بانکی که افراد با آن یارانه می‌گیرند به کالا کارت تبدیل شود تا افراد با مراجعه به فروشگاه‌ها با استفاده از کالا کارت بتوانند سهمیه کالایی‌شان که شامل کالاهای اساسی است را تامین کنند.


تعداد بازدید :  197