شماره ۱۵۰۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
پرواز قیمت ها برای پروازهای عتبات عالیات

شهروند| بلیت پروازهای عتبات عالیات امسال چیزی حدود 80 تا 100‌درصد نسبت به‌ سال گذشته گران شده است.
فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قیمت بلیت پروازهای عتبات عالیات را در ایام اربعین اعلام کرد. او به صداوسیما گفت براساس همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ‌گذاری بلیت هواپیما برای سفرهای اربعین انجام شده است و توضیح داد: قیمت بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین از ۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان تا ۲‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان تعیین شده است.
شرفبافی تاکید کرد: این قیمت‌ها در شرکت‌های هواپیمایی، نهایی و مصوب شده است و اجرا خواهد شد.
این موضوع درحالی رخ می‌دهد که قیمت بلیت پروازهای عتبات عالیات در ‌سال گذشته حدود نصف قیمت فعلی بود.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی 20 شهریور ماه‌ سال گذشته از تعیین سقف نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داده و به تسنیم گفته بود: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد-نجف و تهران‌- نجف به‌ترتیب 1.5‌میلیون تومان و یک‌میلیون و 200‌هزار تومان تعیین
شده است.
اسعدی‌سامانی با بیان این‌که قیمت بلیت پرواز از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک‌میلیون و 200‌هزار تومان است، گفته بود: نرخ بلیت افراد زیر12‌سال معادل  75‌درصد نرخ بلیت بزرگسالان است. نرخ‌ بلیت پرواز تهران-نجف 600‌هزار تومان  و قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد-نجف نیز 750‌هزار تومان تعیین شده است.
او با اعلام این‌که قیمت بلیت پروازهای بیزینس براساس تعرفه ایرلاین‌ها اعلام می‌شود، توضیح داده بود: مقرر شده شرکت‌های‌ هواپیمایی نسبت به فروش تدریجی اقدام کنند، در این راستا فهرست دفاتر مجوزدار در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری می‌شود.
این درحالی است که مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از قیمت 2.4 تا 2.7‌میلیون تومان پروازهای عتبات عالیات در ایام اربعین امسال خبر داده است. شرفبافی دراین‌باره گفته است:   «نرخ‌گذاری صورت‌گرفته ایرلاین‌ها که جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات را انجام می‌دهند، براساس نرخ منظم و منطقی در نظر گرفته شده است. با همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین از 2.4 تا 2.7‌میلیون تومان تعیین شده است. این نرخ‌ها در شرکت‌های هواپیمایی نهایی مصوب و اجرا خواهد شد.»
بررسی نرخ‌های جدید پرواز عتبات عالیات و مقایسه آنها با نرخ‌های ‌سال گذشته حکایت از افزایش 80 تا 100‌درصدی دارد.
 البته باید به این نکته توجه شود همزمان با نزدیک شدن به ایام عزاداری حسینی بلیت‌ پروازهای نجف و بغداد کمیاب شده و در عوض این بلیت به فور در بازار سیاه با قیمت‌های چند برابری قابل دسترسی است. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود نرخ بلیت‌های هواپیما را به کنترل درآورده است و از تعیین سقف قیمت برای ایرلاین‌ها خبر داده بود. با این حال همچنان دیده می‌شود قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها قیمت‌های نه‌چندان مناسبی را تجربه می‌کند و این مسأله حتی با واکنش حسن روحانی، رئیس‌جمهوری مواجه شده بود.


تعداد بازدید :  168