شماره ۱۵۰۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
جزییات پرونده‌های فساد اقتصادی از زبان دادستان
پرونده دختر یکی از وزرای سابق باز است

عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان کشور به بیان جزییات پرونده‌های فساد اقتصادی پرداخت و گفت: پرونده دختر یکی از وزرای سابق باز است و این پرونده در دادسرای اقتصادی تکمیل و متهم آن بازداشت شده است. او در پاسخ به ادعا‌های مطروحه مبنی بر این‌که فقط به پرونده‌های ضعفا رسیدگی می‌شود، گفت:   دادستانی در تمام پرونده‌های مربوط به چهار حوزه خودرو، ارز، سکه و سایر پرونده‌های مطرح‌شده در شعب ویژه، خط‌قرمزی ندارد، البته ممکن است به لحاظ محرمانه‌بودن تحقیقات و از بین نرفتن سرنخ‌ها در بیان آن تعجیل نکنیم.
جعفری‌دولت‌آبادی درباره اطلاع‌رسانی در حوزه پرونده‌های قاچاق کالا نیز گفت: در حوزه قاچاق کالا متهمی حدود سه هفته پیش دستگیر شد و کالای زیادی از او کشف شده است که به لحاظ این‌که تحقیقات از بین نرود، مشخصات وی را اعلام نمی‌کنیم، ولی به محض این‌که موانع رفع تحقیقات برطرف شود، نام این فرد را اعلام خواهیم کرد.
دادستان تهران ادامه داد: در بخش ارز گزارش‌هایی ارایه و تاکید شد که بانک مرکزی باید بر ارز‌هایی که به شرکت‌ها برای واردات کالا اعم از اساسی و غیراساسی می‌دهد، نظارت داشته باشد و چنانچه در مهلت مقرر به تکلیفشان عمل نکردند، گزارش شود تا دادستانی و تعزیرات ورود کنند و از آنجایی که امروز دست صرافی‌ها برای ورود ارز باز شده و طرف حساب شرکت‌هایی که ارز گرفتند، هستند لذا حق ندارند ارز‌های 4200 تومانی را بخرند و در بازار آزاد بفروشند.
دادستان تهران خطاب به شرکت‌های کالایی که برای واردات کالا ارز گرفته‌اند نیز گفت: این شرکت‌ها مکلف هستند کالا وارد کنند و اگر نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند، باید ارزهایشان را پس دهند وگرنه دادستانی و تعزیرات حتما در این مورد ورود خواهند کرد. وی با اشاره به دعوت از معاون وزیر صمت در رابطه با گرانفروشی‌های اخیر اظهار کرد: از سازمان حمایت از مصرف‌کننده خواسته‌ام و به ایشان نیز گفتم که جامعه حضور شما را احساس نمی‌کند و امروز مردم پناهی ندارند و به کجا پناه ببرند که ایشان مدعی بود اگر به ما شکایت شود، بررسی می‌کنیم. طبق قانون، مبارزه با گرانفروشی در شرایط فعلی برعهده سازمان تعزیرات است و اگر گرانفروشی به نحو کلان باشد، دادستانی ورود خواهد کرد.


تعداد بازدید :  168